دغدغه مدیریت شهری برای حل معضل کمبود مدارس در قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مدیریت شهری برای حل معضل کمبود مدارس در شهر قم دغدغه‌مند است و مانع از واگذاری کاربری‌های آموزشی برای امور دیگر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن محرری در جلسه رسمی و علنی امروز -دوشنبه سوم مهرماه- شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس اظهار کرد: یکی از معضلات شهر قم کمبود مدارس است که با توجه به مهاجرپذیر بودن این شهر و رشد جمعیت بالا، باید نسبت به آن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر و مدیریت شهری خود را موظف می‌داند که در تأمین املاک آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش کمک کند افزود: در طول سال‌های اخیر به این وظیفه مقید بوده‌ایم و در جلساتی که با اداره کل آموزش و پرورش استان قم داشته‌ایم، توافقاتی صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه بسیاری از مواقع شهرداری از حقوق قانونی خودش عبور کرده تا مشکل دانش آموزان حل شود ادامه داد: در حال حاضر املاکی که کاربری آن آموزشی بوده در توافقات بلوکه شده است و در کمیسیون شهرسازی اجازه مزایده برای املاک آموزشی صادر نشده است.

محرری با اشاره به اینکه این تعامل باید دوطرفه باشد، گفت: در فرایند تأیید مطالبات شهرداری از آموزش و پرورش کار به کندی پیش می‌رود. انتظار داریم که آموزش و پرورش در تأیید مطالبات شهرداری تسریع کند تا بتوانیم املاک را برای ساخت مدارس واگذار کنیم.

هشدار برای استفاده از سرویس‌های غیرمجاز در مدارس

وی به مسئله سرویس مدارس اشاره کرد و ادامه داد: کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر با همکاری آموزش و پرورش برای سرویس تعرفه گذاری کرد، این تعرفه منطقی بوده و طوری است که شرکت‌های حمل و نقلی به این تعرفه قانع هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه بعضی از نواحی آموزش و پرورش با شرکت‌هایی که شهرداری قم معرفی کرده است هنوز قرارداد نبسته‌اند، تصریح کرد: اگر جایی رده‌ای از آموزش و پرورش کوتاهی کرد شهرداری خودش اقدام کرده و با تواضع برای حل مسئله اقدام کند تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

محرری تاکید کرد: قرارداد بستن با سرویس‌های غیرمجاز هم برای مدرسه و هم برای دانش‌آموزان تبعات دارد و نباید این اتفاق صورت پذیرد.

سهم شهرداری قم از بودجه زیارت پیگیری شود

وی به مسئله بودجه زیارت اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان در کل کشور برای زیارت تصویب شده است. از این مقدار ۸۰ میلیارد تومان برای مشهد، ۴۰ میلیارد تومان برای شیراز، ۲۰ میلیارد تومان برای شهر ری و ۶۰ میلیارد تومان برای قم در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه سال گذشته رقم بودجه زیارت ۱۵۰ میلیارد تومان بود، اضافه کرد: سال گذشته هیچ رقمی به قم اختصاص داده نشد، در این زمینه استانداری و سازمان برنامه پیگیری‌های خوبی انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

محرری با اشاره به اینکه فرایند جمع بندی پروژه‌ها استمرار دارد، اظهار کرد: هنوز سهم شهرداری در بودجه زیارت مشخص نیست و برای این موضوع باید پروژه‌های ما به استانداری قم ارائه شود. در این زمینه هنوز قضاوتی نداریم بلکه باید با ارائه پروژه‌های مطالعه شده، سهم شهرداری قم را پیگیری کنیم.

کد خبر 690236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.