آغاز مدیریت هوشمند ترافیک در شهر نوآور جهان

مدیران پیچتری کرنرز در ایالات متحده آمریکا که از آن با عنوان شهر نوآور جهان یاد می‌کنند، در نظر دارند به‌زودی از رویکردهای هوشمند برای مدیریت ترافیک بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده از رویکردهای هوشمند در پیچتری کرنرز از طریق افزایش دسترسی مدیران به داده‌های دیجیتالی امکان پیش‌بینی ازدحام ترافیکی و اقدام به کاهش آن را فراهم می‌آورد. این استراتژی از طریق نصب سنسورهای دیجیتالی در زیرساخت‌های عبور و مرور ممکن خواهد شد و به حداقل رسیدن وقوع سوانح خیابانی را برای سراسر شهر به دنبال خواهد داشت.

نحوه مدیریت هوشمند ترافیک در زیرساخت‌های تردد

مدیران پیچتری کرنرز در نظر دارند از یک نرم‌افزار هوشمند برای ایجاد اتصال میان دوربین‌های دیجیتالی نصب شده در معابر و تجزیه و تحلیل رایانه‌ای تصاویر ضبط شده توسط این ابزارها به شناسایی کاربران جاده‌ها بپردازند. جمع‌آوری داده‌های مختلف در زمینه سرعت، جریان ترافیکی، مسافت حرکت هر کاربر، میزان استفاده از معابر توسط عابران پیاده و سایر مؤلفه‌های مشابه بخش دیگر رویکرد جدید پیچتری کرنرز برای کنترل ترافیک شهری و به حداقل رساندن احتمال وقوع سوانح در خیابان‌ها خواهد بود.

داده‌هایی که از طریق دوربین‌های دیجیتالی ارائه می‌شود با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی برای توسعه یک الگوی نهایی ترافیکی از تقاطع‌ها و مسیرهای مختلف با قابلیت ایجاد اتصال در سراسر شبکه معابر شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپس نقشه نهایی به مدیران بخش حمل‌ونقل در پیش‌بینی الگوهای ترافیکی در زمان واقعی بر اساس داده‌های اولیه کمک می‌کند و آن‌ها را به اعمال اقدامات مناسب برای به حداقل رساندن جریان ترافیکی سوق می‌دهد. از سوی دیگر، سنسورهای هوشمند نصب شده در دوربین‌های معابر قابلیت نظارت بر حرکت هر شیء شامل خودرو، دوچرخه‌سوار و عابر پیاده را برای مدیران فراهم می‌آورد و به آن‌ها کمک می‌کند الگوهای نامعمول حرکتی را در زمان واقعی شناسایی کنند و به طور آنی به پیشگیری از رویدادهای احتمالی ناشی از آن بپردازند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار نفر در پیچتری کرنرز سکونت دارند که به همین تعداد نیز شغل در شهر وجود دارد. علاوه بر این توسعه یک مرکز نوآوری در شهر در افزایش گرایش کمپانی‌های فناوری برای سرمایه‌گذاری در آن نقش مهمی ایفا کرده است.

استراتژی ذکرشده پیش از این نیز در کشورهای مختلف جهان نظیر استرالیا اجرا شده و پیامدهای مثبت بسیاری را در پی داشته است.

آغاز مدیریت هوشمند ترافیک در شهر نوآور جهان

کد خبر 690235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.