پیش‌بینی رگبار پراکنده باران در استان کردستان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: موج بارشی ضعیفی امروز دوشنبه و فردا از نقاط شمالی و شرقی استان کردستان عبور می‌کند و رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امواج بارشی طی امروز و فردا از شمال غرب کشور عبور می‌کند که در نقاط شمالی، شرقی و ارتفاعات مرکزی استان کردستان سبب افزایش پوشش ابر، رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد گاهی اوقات شدید می‌شود.

وی زمان آغاز این پدیده را عصر امروز دوشنبه و زمان اتمام آن را بعدازظهر فردا دانست و افزود: امکان مشاهده این پدیده در شهرستان‌های بیجار، دیواندره، سقز، قروه و بانه و نقاطی همچون زرینه، هزارکانیان، نساره، یاسوکند و ارتفاعات شهر سنندج بیشتر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و خطر رخداد صاعقه از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی است که در این خصوص عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و انتقال محصولات کشاورزی دپو شده به اماکن سربسته توصیه می‌شود.

پناهی اضافه کرد: به دنبال این پدیده از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری وضعیت هوای استان پایدار بوده و بجز وزش باد و رشد موضعی ابر پدیده دیگری مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از لحاظ دمایی، هوای استان کردستان تا پایان هفته حدود سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافته و در این مدت از گرمای سطح منطقه کاسته می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته قاملو قروه با دمای دو درجه سانتی‌گراد سردترین و سلین هورامان با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان کردستان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین ۱۱ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 690222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.