بیش از ۳۰۰۰ بسته مهر تحصیلی به دست دانش‌آموزان رسید

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان خراسان رضوی گفت: بیش از ۳ هزار بسته مهر تحصیلی با هدف کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام جمال ایزدی امروز _دوشنبه سوم مهرماه_ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: هر سال در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، طرح «مهر تحصیل» با هدف اعطای بسته‌های لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم برخوردار اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال نیز این طرح مانند سال‌های گذشته از محل اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش با موضوع کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند با توزیع ۳۴۱۲ بسته مهر تحصیلی اجرا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان خراسان رضوی ارزش ریالی این بسته‌ها را دو میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح مهر تحصیلی، با همکاری مطلوب آموزش و پرورش دانش‌آموزان نیازمند در این استان شناسایی و بسته‌های حمایتی تحصیلی بین آن‌ها توزیع شد.

وی ادامه داد: وسایل مورد نیاز از محل اجرای امینانه نیات واقفان و مشارکت‌های مردمی و وظیفه تمام افراد است که در مسیر علم و دانش و تأمین نیازهای تحصیل دانش‌آموزان گام بردارند.

حجت‌الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه اجرای دقیق و امینانه نیت واقفان از رسالت‌های مهم اوقاف است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات و نیازهای جامعه، نیت واقف باید به سمت این نیازها هدایت شود.

وی با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی از جمله برنامه‌های خیرخواهانه برای تأمین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مستعد است، خاطرنشان کرد: نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ وقف، امری ضروری برای ارتقای فرهنگ، معنویت و رفع نیازهای جامعه است که در کنار حفظ و احیای موقوفات باید در زمینه ایجاد وقف‌های جدید اقدام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به مکان موقوفات مرتبط، این بسته‌ها در شهرستان‌های تایباد، تربت حیدریه، داورزن، سبزوار، کلات، نیشابور، مشهد، طرقبه شاندیز، کاشمر، جغتای توزیع شد.

کد خبر 690214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.