تداوم پرباری شبکه برق خوزستان تا نیمه‌های آبان‌ماه

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به عبور موفق از پیک مصرف در تابستان، گفت: به دلیل وقوع دماهای بالاتر از ۴۰ درجه در خوزستان، کماکان شبکه برق خوزستان پربار و در کانال هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات قرار دارد و این پرباری شبکه ممکن است تا نیمه‌های آبان ادامه‌دار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود دشت‌بزرگ امروز _ دوشنبه سوم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده شبکه برق خوزستان از پیک تابستان ۱۴۰۲ که به حدود ۹ هزار مگاوات رسید با موفقیت عبور کرد و برق پایداری را به مردم تحویل داده است.

وی افزود: به علت وقوع دمای بالای ۵۰ درجه و پرباری شبکه برای چند ماه متوالی و فشار ناشی از مصرف و دمای بالا بر تجهیزات، خاموشی‌های ناخواسته‌ای به صورت نقطه‌ای و ساعتی در شبکه اتفاق افتاده است که با واکنش سریع گروه‌های عملیاتی و تعمیراتی و انتقال بار، شبکه به حالت عادی برگشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در این موفقیت، تعامل و همکاری صنایع نقش تأثیرگذاری داشته است، ادامه داد: طبق توافق بین وزارتخانه‌های نیرو صنعت معدن، تجارت و تعامل‌های صورت گرفته، صنایع با مدیریت و تغییر مصرف خود به ساعت‌های غیر از پیک مصرف، همکاری قوی و مثبتی با صنعت برق برای عبور از پیک و مدیریت شبکه داشته‌اند.

دشت‌بزرگ اضافه کرد: بخش خانگی نیز با مدیریت مصرف برق علاوه بر آنکه به حفظ پایداری شبکه برق کمک کرد، از پاداش‌های میلیونی وزارت نیرو نیز که به همین منظور لحاظ شده بود برخوردار شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ با موفقیت عبور کرده‌ایم که یک دستاورد مثبت از تعامل و همکاری صنعت برق با مصرف‌کنندگان (صنایع، بخش خانگی، بخش اداری و مصارف عمومی) است و رسانه‌ها نیز به عنوان ضلع سوم در این موفقیت با انعکاس اخبار صنعت برق و دعوت مردم به مدیریت مصرف، نقش تأثیرگذاری داشته‌اند که از آنها قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه عبور موفق از پیک مصرف تابستان به معنای پایان پرباری شبکه برق خوزستان نیست، تاکید کرد: به دلیل وقوع دماهای بالای ۴۰ درجه در خوزستان کماکان شبکه برق خوزستان پربار و در کانال ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات قرار دارد و این پرباری شبکه ممکن است تا نیمه‌های آبان هم طول بکشد.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه پرباری شبکه برق خوزستان از بهار آغاز و تا پاییز ادامه پیدا می‌کند، گفت: در دیگر نقاط کشور به دلیل کاهش دما، شبکه برق نیز از پرباری خارج شده اما در خوزستان به دلیل ماندگاری گرما و رطوبت، پرباری شبکه برای چند ماه متوالی ادامه پیدا می‌کند و همین تفاوت شبکه برق خوزستان با سایر نقاط کشور باعث شده که هم عمر تجهیزات کاهش پیدا کند و هم فرصت بازسازی و بهینه‌سازی شبکه کوتاه مدت باشد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

کد خبر 690211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.