سرمایه‌گذاری ۶۲۰ میلیاردی اوقاف بوشهر در طرح پرورش ماهی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح پرورش ماهی با ظرفیت تولید پنج هزار تن، ۶۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در بوشهر یکی از سیاست‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه را مولدسازی و حمایت از فناوران و تولیدکنندگان دانست و اظهار کرد: در سال‌های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه با ورود به مولدسازی و طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی تحول مهمی در جامعه هدف ایجاد کرده است.

وی از افزایش درآمد اوقاف در اجرایی شدن طرح‌های مولدسازی خبر داد و بیان کرد: یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در استان بوشهر طرح پرورش ماهی در خلیج‌فارس بود که این طرح در سواحل تنگستان اجرایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ظرفیت طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل تنگستان را ۵ هزار تن دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست با ظرفیت ۲ هزار تن وارد مدار بهره‌برداری شد و اکنون این میزان به ۵ هزار تن افزایش یافته که خرداد ماه سال آینده از نخستین تولیدات آن بهره‌برداری می‌شود.

اسماعیل‌پور حجم سرمایه‌گذاری طرح پرورش ماهی سازمان اوقاف و امور خیریه را ۶۲۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: میزان اشتغال‌زایی طرح پرورش ماهی در استان ۱۰۵ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم و محل اجرا آن هفت مایلی سواحل بندر رستمی تنگستان در خلیج‌فارس است.

وی یکی از طرح‌های مهم دیگر اوقاف استان بوشهر مشارکت در طرح‌های ساخت مسکن دانست و اضافه کرد: در این راستا با همکاری فرماندار و شهرداری کنگان ۱۱ هزار متر مربع اراضی در اختیار اوقاف استان بوشهر به کاربری مسکونی تغییر یافته و آماده سرمایه‌گذاری در ساخت مسکن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تغییر کاربری اراضی به تجاری را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: یک‌هزار متر مربع اراضی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در کنگان به تجاری تغییر کاربری داده شده است.

اسماعیل‌پور از ساخت و تکمیل مجتمع مسکونی شش واحدی خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری در زنجیره صنایع پرورش آبزیان، فعالیت در تولید محصولات مختلف کشاورزی و دیگر حوزه‌ها از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در استان بوشهر است.

منبع: تسنیم

کد خبر 690165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.