توزیع عادلانه آب در استان اصفهان با راه‌اندازی سیستم تله‌متری

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی سیستم تله متری در ۶۳۷ نقطه در تاسیسات آبرسانی شهرهای استان اصفهان، بیش از ۹۰ درصد شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ از این تکنولوژی برخوردار شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، حسین اکبریان با بیان اینکه در تابستان امسال توانستیم با مانیتورینگ و کنترل تأسیسات آب به صورت لحظه به لحظه آب شرب را به صورت عادلانه توزیع کنیم، اظهار کرد: آبفای استان اصفهان علاوه بر مانیتورینگ تأسیسات آب در نقاط شهری، کنترل و پایش لحظه به لحظه تأسیسات آب در روستاها را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در یک سال گذسته ۱۲۰ نقطه از تأسیسات آبرسانی در روستاهای استان اصفهان مجهز به سیستم تله‌متری و تله‌کنترل شده‌اند که این امر نه تنها توزیع عادلانه آب با فشار یکسان را در روستاها به همراه داشته، بلکه از هدر رفت آب نیز در روستاها جلوگیری به عمل آمده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر تأسیسات آب بسیاری از نقاط استان اصفهان شامل مخازن آب، ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌ها، شیرهای فشارشکن، خطوط اصلی انتقال، شبکه توزیع آب، تصفیه خانه‌های آب و آب شیرین‌کن‌ها به وسیله سیستم تله‌متری و تله‌کنترل مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تنظیم فشار یکنواخت شبکه آب که عامل بسیار مهمی در توزیع عادلانه محسوب می‌شود، تنها یکی از مزیت‌های سیستم تله‌متری در تأسیسات به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: کاهش استهلاک تجهیزات و تأسیسات، جلوگیری از سرریز مخازن، افزایش عمر تأسیسات، بالانس شبکه توزیع و هدر رفت آب از دیگر مزیت‌های تجهیز تأسیسات آب به سیستم تله‌متری است.

اکبریان دسترسی پایدار همه مردم در شهرها و روستاها به آب شرب را ضروری دانست و گفت: آبفای استان اصفهان برای تحقق چنین امری از همه عواملی که در این فرایند مؤثر هستند به نحو مطلوب بهره‌مند می‌شود که در این راستا می‌توان به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا اشاره کرد.

کد خبر 690160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.