امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۱۸۰۰ حادثه‌دیده در زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان به بیش از ۱۸۷۰ نفر از هموطنان متاثر از سوانح جاده‌ای، کوهستان و گرفتار در سیل و آبگرفتگی امداد رسانی کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر استان زنجان، حکمت‌الله هاشمی اظهار کرد: در شش ماه نخست سال نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان به بیش از ۱۸۷۰ نفر از هموطنان متأثر از سوانح جاده‌ای، کوهستان و گرفتار در سیل و آبگرفتگی امداد رسانی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه در شش ماه نخست سال ۴۸۳ حادثه در سطح استان ثبت شده که از این تعداد ۳۷۱ مورد جاده‌ای، ۲۰ مورد آتش سوزی، ۱۶ مورد سیل و آبگرفتگی و ۱۵ مورد نیز حوادث کوهستان بوده است، افزود: در این تعداد حوادث اتفاق افتاده، ۱۰۳۸ نفر مصدوم و ۴۸ نفر نیز در صحنه حادثه یا حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۹۰ نفر از مصدومان توسط عوامل امدادی هلال احمر استان به مراکز درمانی منتقل، ۱۲۸ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲۶ نفر از هموطنان محبوس در خودروها نیز رهاسازی و نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۳۳ تیم با ۲۸۲۳ امدادگر و نجاتگر داوطلب در ۴۸۳ حادثه برای هموطنان متأثر از حوادث خدمات امدادی ارائه داده‌اند.

هاشمی ادامه داد: از هموطنان درخواست می‌کنم، در صورت گرفتار شدن در حوادث و سوانح برای دریافت خدمات امداد و نجات با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

کد خبر 690143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.