همکاری با جهان اسلام اولویت جمهوری اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همکاری با جهان اسلام و جوامعی که در حوزه فرهنگی دارای دغدغه‌های مشترکی هستند برای جمهوری اسلامی ایران اولویت بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی که به منظور حضور در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به دوحه پایتخت قطر سفر کرده، با سالم بن محمد المالک دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) دیدار و در این دیدار و با اشاره به اهمیت جایگاه آیسسکو، بر علاقه‌مندی کشورمان برای همکاری بیشتر با این سازمان تاکید کرد.

وی افزود: حوزه دغدغه‌های فرهنگی در جهان اسلام متنوع و نیازمند رایزنی و گفت‌وگوی بیشتر بین مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه‌ها است که آیسسکو می‌تواند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از نگاه شامل آیسسکو به همه مسلمانان در جهان خاطرنشان کرد: همکاری با جهان اسلام و جوامعی که در حوزه فرهنگی دارای دغدغه‌های مشترکی هستند برای جمهوری اسلامی ایران اولویت بوده است.

وی با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله کشورمان و نقش ایران در نشر و گسترش فرهنگ اسلامی، بر همکاری مشترک با آیسسکو تاکید و از مدیر کل این سازمان برای سفر به تهران دعوت کرد.

در ادامه نیز سالم بن محمد المالک دبیرکل عربستانی سازمان آیسسکو نیز با اعلام آمادگی بر سفر به تهران، اظهار کرد: ایران در حوزه‌های فرهنگی کشوری غنی است.

وی افزود: ابتدای تأسیس آیسسکو، کشور ایران از کشورهای فعال بوده و کشوری است دارای فرهنگ غنی و در حوزه‌های علمی و فرهنگی و آموزشی قدرتمند است و در توسعه برنامه‌های آیسسکو می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

مدیرکل آیسسکو گفت: ما کارهای زیادی را می‌توانیم با همکاری ایران انجام دهیم.

کد خبر 690141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.