غافل نبودن از حال همدیگر، شاخصه امت امام زمان (عج) است

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت‌الرضا (ع) گفت: به تعبیر معصوم غافل نبودن از حال همدیگر، بخشش یکدیگر، قرض دادن به هم و محبت بی دریغ به یکدیگر از شاخصه‌های شیعیانِ امام زمان وامت حضرت ولیعصر (عج) است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام محسن صادق‌زاده به مناسبت آغاز سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: ما امت امام زمان (عج) هستیم و از باب تجدید عهد با حضرت ولی عصر (عج) این روز را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به روایتی از معصوم مبنی بر اینکه در روز قیامت، هر امتی به نام امام آن‌ها صدا زده می‌شوند، افزود: در روز حشر، تمامی کسانی که بعد از امامت امام حسن عسکری (ع) تا قیامت، یار و یاور و همراه حضرت ولی‌عصر (عج) بودند، به نام اصحاب امام مهدی (عج) شناخته می‌شوند.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت‌الرضا (ع) با تاکید بر فضائل بیشمار اصحاب امام زمان (عج) تصریح کرد: این فضیلت به جهت بیشتر شدن آزمون‌ها و فتنه‌ها و سخت‌تر شدن امتحانات آخر الزمان است؛ در روایتی از معصوم آمده است که مقام شیعیان امام زمان (عج) در آخرالزمان از انبیا بنی اسرائیل بالاتر است که این امر هم باعث افتخار بوده وهم مسئولیت ما را در این دوران سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به روایتی از امام زمان (عج) مبنی بر «اِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَلا ناسینَ لِذَکْرِکُمْ،..»، گفت: این درسی است که ما باید از امام زمان (عج) فرا بگیریم و مراعات همدیگر (شیعیان) را بکنیم، امروز مشکلات فراوان، مردم را در برگرفته و همه گرفتاری‌هایی دارند، اما آنچه به عنوان وظیفه از سوی خداوند بر دوش ما نهاده شده است این بوده که ما التیام بخش اطرافیان خود باشیم.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده بیان کرد: همانگونه که ما انتظار داریم وقتی در زمان گرفتاری به خداوند تمسک می‌کنیم، خالق هستی بدون نگاه به گناهان، حاجت ما را بدهد، ما نیز باید چشم‌پوشی کردن از خطاها و نواقص در کمک به دیگران را بیاموزیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی دیگر از معصومین، بیشترین عاملی که باعث می‌شود محبت خداوند شامل حال بندگان شود، محبت بندگان به یکدیگر است، همین امر باعث نگاه امام زمان (عج) به شیعیان می‌شود، طعم ایمان در این امر است که کسی را فقط به دلیل خداوند دوست بداریم.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت‌الرضا (ع) ادامه داد: تحمل ما در جریان جامعه نسبت به یکدیگر کم است، ریشه اغلب نزاع‌ها دعواها در سطح جامعه، به دلیل دور شدن از فضیلت «با مهربانی با یکدیگر» رفتار کردن است.

وی با اشاره به اینکه از امام صادق (ع) نقل است که «دین چیزی جز محبت کردن نیست» تصریح کرد: هرگز نباید بپنداریم افرادی که مشکل مالی و شغلی ندارند، دیگر هیچ معضل دیگری ندارند، بنابراین نباید به ظاهرها قضاوت کرد، جامعه امروز نیازمند محبت کردن به یکدیگر هستند.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با بیان اینکه نباید در این دنیا توقع داشت که فقط خداوند حاجت ما را برآورده سازد، در حالی که خداوند از ما انتظار دارد ما حاجت برادر خود را برآورده سازیم، ما باید دریای جوشان محبت باشیم، گفت: جامعه شیعه باید جامعه برادری و محبت به یکدیگر و دست‌گیری از همدیگر باشد، به تعبیر معصوم غافل نبودن از حال همدیگر، بخشش یکدیگر، قرض دادن به هم و محبت بی دریغ به یکدیگر از شاخصه‌های شیعیانِ امام زمان وامت حضرت ولی‌عصر (عج) است.

کد خبر 690136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.