زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس کردستان به صدا درآمد

همزمان با آیین بازگشایی مدارس در استان کردستان، امروز زنگ ایثار و مقاومت با حضور دانش‌آموزان، اولیای مدارس و مسئولان استان به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین نمادین بازگشایی مدارس استان کردستان، امروز دوشنبه _سوم مهرماه_ با حضور مسئولان استانی، دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان در دبستان حیرت سجادی شهر سنندج برگزار شد و زنگ ایثار و مقاومت نیز همزمان به صدا درآمد.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم گفت: بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز استان کردستان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را با حضور ۲۳ هزار معلم و کادر فرهنگی آموزش و پرورش استان آغاز کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان استان کردستان در سه هزار مدرسه مشتمل بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس ساماندهی شده و کتب دانش‌آموزان نیز در مدارس توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه در این مدت مدیران و عوامل مدارس به صورت شبانه‌روزی مشغول کار و فعالیت برای آماده‌سازی مدارس بودند، خاطرنشان کرد: شعار امسال آموزش و پرورش «مدرسه قوی، ایران قوی» و شعار استانی هم «دانش‌آموز با نشاط، مدرسه پویا» است که اعتقاد داریم مسیر ایران قوی از طریق مدرسه قوی طی خواهد شد.

زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس کردستان به صدا درآمد

وی اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت اولیای دانش آموزان و مسئولان سال تحصیلی جدید سال خوبی برای دانش‌آموزان باشد و والدین هم در طول سال تحصیلی ارتباط خود را با مدارس ادامه دهند.

کمبود ۲۷۷ هزار مترمربع فضای آموزشی در کردستان

کیومرث حبیبی، معاون عمرانی استاندار کردستان نیز در این مراسم تاکید کرد: اگرچه که بازگشایی مدارس با مشکلاتی همچون ترافیک و هزینه‌های بازسازی و نوسازی مدارس برای مدیران شهری همراه است اما از طرفی دیگر خوشحالیم که آینده‌سازان کشور سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند و چرخ‌های اقتصاد کشور در آینده به دست این دانش‌آموزان به حرکت درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه نقش معلمان و والدین در شکوفایی دانش‌آموزان دیده شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل خواهد شد چون این معلمان و والدین هستند که از بالندگی و موفقیت دانش‌آموزان خرسند می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به کمبود ۲۷۷ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان، تصریح کرد: مدیریت عالی استان نیز برای جبران این کمبود فضای آموزشی اعلام آمادگی کرده است و در راه دست خیران مدرسه‌ساز را هم به گرمی می‌فشاریم.

زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس کردستان به صدا درآمد

به گزارش ایمنا، در این آئین، پیام وزیر آموزش و پرورش نیز به مناسبت بازگشایی مدارس قرائت شد.

کد خبر 690128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.