۵۸ کیلومتر حاشیه راه‌های بوشهر با شیب شیروانی ایمن‌سازی شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه ۵۸ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرایی شد.

به گزارش ایمنا، عبدالکریم اخترشناس امروز- دوشنبه سوم مهرماه- در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه محورهای اصلی و نقاط پر تصادف به طول ۵۸ کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت حاشیه راه در کاهش تصادفات خاطرنشان کرد: با توجه به شدت خسارت سوانح ناشی از خروج وسایل نقلیه و به دنبال آن افزایش جان باختگان اینگونه حوادث، پرداختن به ایمنی حاشیه راه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی، اقدامات زودبازده نظیر اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها در دستور کار است.

اخترشناس تصریح کرد: برای ارتقای ایمنی جاده‌ها برای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه یا سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، ۲۲ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی مفصلی) با اولویت نوع جاده و میزان ترافیک آن در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۳۳۶ کیلومتر راه‌های استان بوشهر شامل بزرگراه، راه اصلی، فرعی و راه روستایی برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

منبع: مهر

کد خبر 690112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.