افزایش ۱۰ درصدی تخت‌های ویژه بیمارستانی یزد در سال جاری‌

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: سالانه ۱۰ درصد به ظرفیت تخت‌های ویژه بیمارستانی استان یزد اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از سایت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، سید کاظم رضوی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی و تنفسی، میزان نیاز به تخت‌های ویژه افزایش یافته است و سبب می‌شود در برخی موارد بیمار برای مدت کوتاهی جهت دریافت خدمات آی سی یو در اورژانس بیمارستان‌ها نگهداری شود تا به بخش آی سی یو منتقل شود.

وی با اشاره به رتبه اول بیمار پذیری استان یزد در کشور گفت: به واسطه اعتماد بسیاری از هموطنان به حوزه درمان و پزشکان در یزد، بالاترین آمار سرانه تخت‌های ویژه، مربوط به این استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه در طرح‌های توسعه بیمارستان‌های استان توجه به افزایش تخت‌های ویژه آی سی یو در دستور کار دانشگاه قرار دارد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حداقل ۱۰ درصد به تعداد تخت‌های ویژه استان افزوده شده است.

رضوی تصریح کرد: بر اساس آمار، میانگین تخت‌های ویژه استان یزد از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که سرانه تخت به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در کشور ۱.۸۴ بوده و این سرانه تخت ویژه به جمعیت استان ۲.۲۴ به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ تخت ویژه در بخش دولتی و ۸۷ تخت ویژه در بیمارستان‌های خصوصی استان یزد فعال بوده و خدمات ویژه مراقبتی و درمانی را ارائه می‌کنند.

کد خبر 689996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.