بازتاب گسترده تکریم قرآن توسط رئیس‌جمهور در سازمان ملل

یک قاری بین‌المللی تاکید دارد حرکت رئیس‌جمهور کشورمان در خصوص تکریم قرآن کریم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بازتاب بین‌المللی قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرآن، عالی‌ترین و کامل‌ترین کلام الهی برای بشر، اعجازی به نام کلمة‌الله که خدای سبحان به خود نسبت داده و یقیناً منزّه از صوت و لفظ و اعتبار است.

همه موجودات، با زبان تکوینی خود سخن از خداوند و اسماً و صفات عالی او می‌گویند و خدای سبحان در دنیا از طریق مخلوقاتش با بسیاری از انسان‌ها سخن می‌گوید ولی اگر کسی «صُمٌّ بُکمٌ عُمْی فَهُمْ لا یعْقِلُونَ» باشد، چگونه آن را می‌شنود؟

نشنیدن چنین افرادی دلیل بر نبودن کلام و سخن خداوند نیست، سراسر عالم، صدای حقّ است ولی گوش شنوا می‌خواهد، در حالی که در کشورهای غربی که مدعیان آزادی در دین و مذهب هستند، در عمل شاهد رفتارهای غیراخلاقی، غیرانسانی، توهین و هتک حرمت کشورهای غربی نسبت به قرآن و اسلام هستیم.

در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در روزهای گذشته انجام شد، آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‎‌جمهور کشورمان نسخه‌ای از قرآن کریم را بالا برد و از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اهانت‌ها علیه قرآن شریف را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر عظمت قرآن تصریح کرد: پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد، اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد و آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد.

حرکت زیبای تکریم قرآن از سوی رئیس‌جمهور در سازمان ملل، ما را بر آن داشت تا با قاری بین‌المللی قرآن، گفت‌وگویی داشته باشیم.

علیرضا مکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد حرکت زیبای رئیس‌جمهور در خصوص اقدام رئیس‌جمهور جهت تکریم قرآن کریم با بیان اینکه حرکت زیبایی انجام شد، گفت: بعد از هتک قرآن که چندین مرتبه در برخی از کشورهای اروپایی اتفاق افتاد، این کمترین کاری بود که رئیس‌جمهور یک کشور اسلامی و شیعی می‌توانست برای قرآن انجام دهد که کار بسیار پسندیده‌ای بود و جامعه قرآنی این کار را تحسین می‌کنند.

وی تصریح کرد: این حرکت، در سطح بین‌المللی تأثیرگذار خواهد بود، زیرا هنگامی که چنین حرکتی توسط عالی‌ترین مقام سیاسی یک کشور اسلامی در سازمان ملل که اکثر رهبران و خبرنگاران کشورهای مختلف حضور دارند، انجام می‌شود، بازتاب بین‌المللی خوبی در پی خواهد داشت.

این قاری قرآن افزود: علاوه بر آن، حمایت‌هایی که در کشور از این اتفاق صورت گرفت نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر بازتاب بین‌المللی این حرکت زیبا داشته باشد، به طور نمونه بیانیه‌ای که جمعیت قرآنی کشور و شورای عالی قرآن و سازمان‌های قرآنی مربوطه کشور صادر کردند، می‌تواند باعث افزایش بُعد بین‌المللی این موضوع شود.

وی اضافه کرد: واکنش و تحسین بزرگان قرآنی کشور به این حرکت شایسته در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند باعث رشد بازتاب بین‌المللی آن باشد.

کد خبر 689983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.