مدیریت ترافیک در ولینگتون با هوش مصنوعی

اعضای شورای شهر ولینگتون، پایتخت نیوزلند، به‌زودی قابلیت مدیریت بهتر ترافیک شهری را از طریق دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی فراهم خواهند آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌زودی شبکه‌ای از سنسورهای جدید هوش مصنوعی در دوربین‌های ولینگتون تعبیه خواهد شد که قابلیت جمع‌آوری داده‌های زمان واقعی را در مورد ترافیک فراهم می‌آورد.

این داده‌ها پس از تجزیه و تحلیل در مرکز پرازش، مدیران حمل‌ونقل شهر را قادر به اعمال اقدامات اثربخش و مقرون به صرفه برای کاهش ترافیک در معابر مختلف شهر سوق خواهد داد و از این طریق به افزایش ایمنی معابر کمک خواهد کرد.

داده‌هایی که در دوربین‌ها ثبت می‌شود، اطلاعاتی را در زمینه تعداد کاربران، مسیرهای سفر و سرعت حرکت خودروها، کامیون‌ها، دوچرخه‌ها، اسکوترها، اتوبوس‌ها و عابران پیاده خیابان‌های پایتخت ولینگتون فراهم خواهد آورد.

نحوه عملکرد سنسورهای هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک

سنسورهایی که به‌زودی در دوربین‌های سراسر ولینگتون نصب خواهد شد مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود و مسیر حرکت تمام کاربران معابر شهری را ثبت خواهد کرد.

سپس تعداد این کاربران شمارش می‌شود و افراد در گروه‌های مختلف شامل عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، افراد سوار بر اسکوترهای برقی، مسافران وسایل نقلیه عمومی و شهروندان سوار بر خودروهای خصوصی قرار می‌گیرند.

مدیران ولینگتون ادعا کرده‌اند که تا پیش از نصب این سنسورها روی دوربین‌ها، تصاویر و ویدئوهای ضبط شده از طریق آن‌ها از شفافیت کافی برخوردار نبود و امکان شناسایی دقیق تعداد کاربران و سرعت حرکت آن‌ها را فراهم نمی‌کرد.

با این حال، سنسورهای هوش مصنوعی از طریق جمع‌آوری داده‌های زمان واقعی حجم ترافیک و سرعت حرکت کاربران را در معابر مجهز به دوربین‌های جدید ثبت می‌کند و اطلاعات دقیقی را در این زمینه برای اعمال اقدامات اثربخش در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که به منظور حفظ حریم شخصی شهروندان، اطلاعات جمع‌آوری شده به‌طور کاملاً ناشناس در دوربین‌ها ضبط و به محل پردازش داده‌ها منتقل می‌شود، سایر اطلاعات خصوصی به وسیله سنسورها به طور خودکار تنها در چند ثانیه از حافظه دوربین‌ها حذف خواهد شد و سپس داده‌های ارزشمند در مرکز پردازش مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

کد خبر 689961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.