افزایش ۳۰ درصدی جمعیت اردک سرسفید در تالاب بین‌المللی سولدوز

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نقده گفت: با توجه به شرایط حاکم در تالاب بین‌المللی سولدوز نقده امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی جمعیت گونه بومی اردک سرسفید در این تالاب هستیم.

سید اکبر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تالاب بین‌المللی سولدوز با وسعتی بالغ بر ۷۰۰ هکتار و پهنه آبی ۲۵۰ هکتار از زهکش سد حسنلو آبگیری می‌شود.

وی افزود: امسال توانسته‌ایم با آبگیری مناسب زیستگاهی مناسب و امن برای پرندگان مهاجر و بومی به وجود آوریم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نقده گفت: کوچ فلامینگوها، درناها، پلیکان‌ها و سایر پرندگان مهاجر به تالاب سولدوز به علت عمق آب و پوشش گیاهی مناسب و تغذیه اتفاق می‌افتد، ۲۰۰ قطعه درنا و ۲۰ قطعه پلیکان به تازگی وارد این تالاب شدند و مهمان ما هستند.

وی با اشاره به پرندگان موجود در تالاب سولدوز تصریح کرد: در این تالاب پرندگان بومی از جمله اردک سرحنایی، اردک سرسفید و اردک تاجدار زیست می‌کنند که امسال شاهد زادآوری بسیار خوب آن‌ها هستیم.

قائمی تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم در تالاب امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی جمعیت گونه بومی اردک سرسفید در تالاب سولدوز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نقده با داشتن ۱۷ تالاب فصلی و دائمی در مسیر گذر پرندگان مهاجر قرار گرفته و همه ساله پذیرای بیشترین پرندگان مهاجر در سطح استان است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نقده ادامه داد: زیبایی تالاب سولدوز با داشتن پرندگان بومی و مهاجر دوچندان شده و این زیبایی تا اواخر بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 689950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.