بارندگی کردستان در سال زراعی گذشته ۴۱ درصد افزایش داشت

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: میانگین بارندگی استان کردستان در سال زراعی گذشته (۱۴۰۲-۱۴۰۱) نسبت به سال قبل آن ۴۱ درصد افزایش داشته است.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میزان بارندگی استان کردستان در سال زراعی گذشته (اول مهر ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲) ۴۷۸ میلی‌متر بوده که میانگین دوره بلندمدت استان ۴۵۳ میلی‌متر و میانگین سال ماقبل آن ۳۳۹ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: میانگین بارندگی استان کردستان در سال زراعی گذشته نسبت به سال قبل آن ۴۱ درصد افزایش و نسبت به دوره بلندمدت پنج درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کردستان ادامه داد: نسبت به دوره بلندمدت (۳۰ سال قبل) شهر بانه با ۲۳ درصد کاهش بارندگی، بیشترین میزان کاهش را در سال زارعی گذشته به خود اختصاص داد و شهر دیواندره نیز با ۲۷ درصد افزایش، بیشترین میزان افزایش بارندگی را در میان شهرهای استان نسبت به دوره بلندمدت داشت.

وی اضافه کرد: نسبت به سال قبل نیز شهر بیجار با ۷۷ درصد افزایش بارندگی، بیشترین بارش و شهر بانه نیز با ۶ درصد، کمترین بارندگی را در سال زراعی گذشته از آن خود کرد.

پناهی تصریح کرد: وضعیت بارندگی شهر سنندج هم در مقایسه با سال ماقبل از سال زراعی گذشته ۳۸ درصد افزایش و در مقایسه با دوره بلندت ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سال زراعی از اول مهرماه هر سال شروع می‌شود و تا پایان شهریورماه سال آینده ادامه دارد.

کد خبر 689918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.