جایزه مصطفی (ص) چه تاثیری بر فناوری پیشرفته دارد؟

جایزه مصطفی (ص) در چهار گروه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و علوم پایه و مهندسی به تشویق و توسعه علوم و ارتقای آن می‌پردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جایزه مصطفی (ص) در پنجمین دوره در چند حوزه علمی به آثار برجسته برترین دانشمندان جهان اسلام اهدا می‌شود، این جایزه در چهار گروه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و علوم پایه و مهندسی به تشویق و توسعه علوم و ارتقای آن می‌پردازد.

رویداد جایزه مصطفی (ص) پیش از این در چهار دوره در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است، پنجمین دوره آن نیز در مهرماه ۱۴۰۲، همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص)، اجرا می‌شود.

علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات

دستاوردهای علم اطلاعات و ارتباطات در سال‌های اخیر تأثیر قابل‌توجهی بر زندگی ما داشته است، به طوری که تصور زندگی بدون آن دشوار است. با بهره‌مند شدن از این علم در محیطی هوشمند زندگی می‌کنیم و با ابزارهای اطراف خود تعامل برقرار می‌کنیم. جایزه مصطفی (ص) با هدف توسعه این حوزه به اثری اعطا می‌شود که نقش مهمی در پیشبرد این علم در جهان داشته است.

علم و فناوری زیستی و پزشکی

رشته‌های مختلف مرتبط با حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی مانند ژنتیک، زیست‌شناسی مولکولی، علوم اعصاب و غیره باعث افزایش درک و فهم ما از نحوه کارکرد سیستم‌های زنده شده است، یافته‌های این حوزه علمی تأثیر ملموسی بر سلامت و آسایش انسان داشته است؛ جایزه مصطفی (ص) به اثر برتری در این زمینه اهدا می‌شود که تأثیر ماندگاری بر درک حیات یا بهبود کیفیت زندگی بشر داشته باشد.

علم و فناوری نانو

پیشرفت چشمگیر در زمینه علم و فناوری نوظهور نانو زمینه‌های تازه برای پژوهش‌های نظری و کاربردی بین‌رشته‌ای با دستکاری در خصوصیات مواد در ابعاد بسیار ریز تا سطح مولکول‌ها و اتم‌های مواد و سلول‌های زنده رخ داده است، جایزه مصطفی (ص) با هدف توسعه دانش و فناوری نانو و مشخص کردن قابلیت‌های این علم، به دانشمندان برجسته اهدا می‌شود.

علوم پایه و مهندسی

محققان کشورهای اسلامی با ارائه نواوری‌ها و یافته‌های خود در زمینه علوم پایه و مهندسی به پیشرفت این علم کمک کرده‌اند و باعث بهبود کیفیت زندگی بشر شده‌اند، اهدای جایزه مصطفی (ص) به دانشمندان برجسته فعال در این حوزه به توسعه و گسترش هرچه بیشتر آن کمک می‌کند.

به طور کلی، برگزاری رویداد جایزه مصطفی (ص) به معرفی دانشمندان ممتاز کشورهای اسلامی و تقدیر از فعالیت آن‌ها در زمینه پیشرفت علم و فناوری، باعث تحکیم روابط علمی محققان با یکدیگر می‌شود.

کد خبر 689908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.