کشف و معدوم‌سازی ۹۲۰ کیلوگرم گوشت و آلایش دام و طیور غیربهداشتی در اردبیل

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل از کشف و معدوم‌سازی ۹۲۰کیلوگرم گوشت و آلایش دام و طیور حاصل از کشتار غیرمجاز، بی هویت، غیربهداشتی و فاسد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دامپزشکی اردبیل، فرزاد جامعی با اشاره به کشف و معدوم‌سازی ۹۲۰ کیلوگرم گوشت و آلایش دام و طیور حاصل از کشتار غیرمجاز، بی‌هویت، غیربهداشتی و فاسد و جلوگیری از ورود آن در چرخه مصرف انسانی در این شهرستان اظهار کرد: این محموله با با هماهنگی و اخذ مجوز از مقامات قضائی استان اردبیل امحاء شد.

وی افزود: دامپزشکی متولی اصلی بهداشت عمومی جامعه است، بنابراین تولید مواد غذایی سالم و اطمینان از سلامت آن‌ها و تأمین امنیت غذایی یکی از اهداف استراتژیک دامپزشکی است و در این راستا دامپزشکی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل ضمن تشکر از همکاری و هم‌افزایی دستگاه قضائی و دادستان مرکز استان اردبیل، خاطرنشان کرد: دامپزشکی، روند تولید فراورده‌های دامی از ابتدای پرورش دام و طیور و آبزیان تا استحصال فراورده‌های آن را تحت کنترل دارد، تا از این طریق امنیت بهداشتی مواد غذایی را برای مصرف‌کنندگان فراهم سازد، بنابراین شرط تداوم این امنیت، نگهداری اصولی، حمل و نقل بهداشتی و توزیع و مصرف صحیح فرآورده خام دامی است.

وی از شهروندان خواست از خرید گوشت‌های ارزان قیمت و بی‌هویت که توسط برخی افراد سودجو و فرصت طلب و حاصل از کشتار غیرمجاز دام در سطح شهر عرضه می‌شود جدا خودداری کرده و موارد مشکوک را به دامپزشکی گزارش کنند و مطمئن باشند به فوریت گزارشات واصله رسیدگی می‌شود.

جامعی به عملکرد اداره متبوع در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری بیش از ۹۹۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی انجام شده ۳۰۶ هزار و ۸۳۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی، فاسد و تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شده است و ۹۴ پرونده به مراجع قضائی ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۷۷ هزار و ۳۵۳ رأس دام سبک و تعداد ۹ هزار و ۸۳۱ رأس دام سنگین در کشتارگاه صنعتی دام و ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار ۲۸۹ قطعه طیور در کشتارگاه صنعتی طیور کشتار و پس از بازرسی بهداشتی دامپزشکی وارد بازار مصرف شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل از شهروندان خواست گوشت قرمز، سفید و آلایش خوراکی دام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کرده و به هنگام خرید گوشت قرمز به مُهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه و بر چسب‌هایی که بر روی ران لاشه الصاق شده و موید نوع دام، سن دام و تاریخ کشتار است دقت لازم و کافی را داشته باشند.

کد خبر 689890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.