دمای هوا در گیلان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش سه تا شش درجه‌ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: شرایط برای بارندگی، وزش باد، مه آلودگی، رعد و برق و تگرگ تا اواخر هفته مهیا است.

به گزارش ایمنا، محمد دادرس اظهار کرد: آسمان گیلان کمی ابری تا نیمه‌ابری پیش بینی می‌شود و کمینه و بیشینه دمای هوای استان بین ۱۲ و ۲۹ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه دانست و افزود: طی این مدت گاهی به سبب شکل‌گیری ناپایداری‌های موقتی، بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان از روز دوشنبه، خاطرنشان کرد: به تدریج از دوشنبه با تقویت جریانات شمالی و نفوذ توده هوای ناپایدار به منطقه، روند افزایش ابر و کاهش دما برای بارش‌های پاییزی پیش‌بینی می‌شود.

وی از کاهش سه تا شش درجه‌ای متوسط دمای هوای گیلان خبر داد و تصریح کرد: شرایط برای بارندگی، وزش باد، مه آلودگی، رعد و برق و تگرگ تا اواخر هفته مهیا است.

دادرس گفت: احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی و خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه از دوشنبه تا پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 689884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.