اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها در اردبیل برگزار می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اردبیل گفت: احیای بافت تاریخی شهرها با تاکید بر حفظ اصالت بافت، از محورهای اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها در اردبیل است.

به گزارش ایمنا، کیوان علی حسن‌زاده اظهار کرد: ششمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی شوراهای کلانشهرها و دومین نشست مشترک با معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها در اردبیل با برگزاری جلسات تخصصی و گفت و شنود و بیان چالش‌ها در سه بخش بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و ایمن‌سازی شهری، بازآفرینی و احیای بافت‌های تاریخی، و هوشمندسازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این اجلاس موضوعات مهمی از جمله ماده ۱۲ جهش مسکن در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، آسیب‌شناسی اجرای بسته‌های تشویقی ابلاغی شورای عالی معماری و شهرسازی در سطح بافت ناکارآمد شهرهای کشور و مطالبه جدی نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت و هزینه کرد برای بازآفرینی مطرح خواهد شد که امیدواریم بتوانیم به دستاوردهای خوبی در این حوزه برسیم.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: در مورد تعیین تکلیف پهنه گسترده‌ای از اراضی واقع در بافت مشمول بازآفرینی جهت تکمیل در راستای ارتقای کیفیت زندگی و بررسی چالش‌های حاشیه شهرها تبادل نظر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اتمام بازنگری طرح تفصیلی، نسبت به رونمایی و ارائه تجربیات کلانشهر اردبیل اقدام می‌شود؛ ارائه پیشنهاداتی در خصوص احیای بافت تاریخی شهر با تاکید بر شاکله کلی و حفظ اصالت بافت و هماهنگی و تطبیق آن با طرح تفصیلی از محورهای گفت‌وگو با معاونان شهرسازی کلانشهرها خواهد بود.

حسن‌زاده اظهار کرد: با عنایت به تکمیل ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل و تصویب آن در کمیسیون ماده پنج با تکیه بر رفع کاربری‌های مزاحم، ناسازگار و رفع بی‌نظمی با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و امکانات بالقوه و توجه ویژه به ظرفیت‌های بخش خصوصی بیان تجربیات سایر کلانشهرها رفع چالش‌ها بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ادامه این اجلاس بازدیدی از سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های ناکارآمد شهری اردبیل صورت خواهد گرفت، افزود: خانه سلامت گلمغان و ملایوسف، پارک ۶ هکتاری میراشرف پروژه مجتمع تجاری مسکونی شهریار، بافت مرکزی و ابنیه‌های تاریخی از جمله محل‌های هدف بازدید خواهد بود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اردبیل با اینکه اجلاس پیش رو فرصت بسیار مغتنمی جهت هم‌فکری و رفع چالش‌ها، مشکلات و معضلات شهری در حوزه شهرسازی خواهد بود، گفت: از تمام افرادی که در برپایی اجلاس تلاش خواهند کرد، نهایت تقدیر و تشکر را داریم و امیدوارم میزبان خوبی برای مهمانان باشیم.

منبع: فارس

کد خبر 689871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.