۱۰۰ هزار دانش‌آموز ایلامی راهی کلاس درس شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان راهی کلاس های درس می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی درویشی امروز_ شنبه یکم مهرماه_ به مناسبت سال تحصیلی جدید در خصوص آمار کمی و کیفی دانش‌آموزان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان به کلاس درس می‌روند که با تراکم هر کلاس ۱۸ نفر یکی از استان‌های ایده آل از لحاظ آمار کمّی و کیفی هستیم.

وی افزود: در حوزه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان، جز استان‌های پیشرو در سطح کشور هستیم که در مقایسه با آمار سایر مناطق کشور، ایلام سطح قابل قبولی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به نقش سازنده آموزش و پرورش در ارتباط با سایر دستگاه‌ها گفت: آموزش و پرورش با اثرگذاری بی نظیر خود بر بخش بزرگی از جامعه تأثیر مستقیم دارد و این جامعه هدف که شامل دانش‌آموزان و فرهنگیان است بسیار مهم و تأثیر گذار هستند.

وی ادامه داد: جامعه فرهنگیان استان ایلام همواره جز مجموعه‌های فعال، پویا و با نشاط هستند که همواره در چند سال اخیر شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای آنان در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی بوده‌ایم.

درویشی خاطرنشان کرد: وطن‌دوستی، شجاعت، ایمان و مهربانی از جمله ویژگی‌هایی است که یک دانش‌آموز باید در مدرسه تمرین کند و به دوستان و همسالان خود در دیگر مدارس نیز تعلیم دهد.

وی تصریح کرد: برای همه ابعاد آموزش و پرورش و سلامت و توسعه زیرساخت‌ها به موفقیت‌های محسوسی دست یافته‌ایم و این برنامه‌ها را با تلاش بیشتر ادامه خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: جنگ امروز، جنگ فرهنگی است و دانش‌آموزان و معلمان افسران جنگ فرهنگی هستند بنابراین موفقیت در این زمینه نیازمند توجه به مدرسه و دانشگاه است.

کد خبر 689839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.