از شنبه هفته آینده منتظر ترافیک مهر باشید

بنابر تدابیر اندیشیده شده در راستای تامین امنیت دانش‌آموزان و روان‌سازی ترافیک در سطح شهر تهران، تردد کامیون‌ها تا ۱۰ صبح طی روزهای نخستین بازگشایی مدارس ممنوع خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود از شنبه هفته آینده (هشتم مهرماه) ترافیک آغاز سال تحصیلی نمود صددرصدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر سال با فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، شاهد بروز ترافیک در محورها و معابر به ویژه در کلان‌شهرها بوده و هستیم؛ از همین رو در نظر گرفتن تدابیری ویژه به منظور رفع گره‌های ترافیکی و روان‌سازی تردد از ملزومات به شمار می‌رود.

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به اینکه ابتدای صبح امروز تعداد زیادی کامیون در ورودی‌های سطح شهر تهران توسط پلیس متوقف شد، اظهار کرد: طبق قرار قبلی با تمام شرکت‌ها و مجموعه‌های حمل و نقلی، مقرر شده بود که در ابتدای بازگشایی مدارس، تردد کامیون‌هایی که در سطح شهر اقدام به توزیع کالا می‌کنند تا قبل از ساعت ۱۰ صبح اتفاق نیفتد.

وی افزود: با این حال و علی‌رغم تذکرات و مکاتبات قبلی، امروز شاهد تردد کامیون‌ها بودیم که همگی متوقف شدند و نکته قابل توجه این است که هزینه تخلف این متخلفان افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: اگر کالای این کامیون‌ها فاسد شوند و این افراد نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، مقصر این موضوع خود خواهند بود، زیرا پلیس مصمم است که برای مدیریت ترافیک در روزهای ابتدایی سال تحصیلی تردد کامیون‌ها را در ابتدای صبح مدیریت کند.

وی با بیان اینکه تردد کامیون‌ها در زمان یاد شده باید حداقلی و با هماهنگی باشد و با افرادی که از این تصمیم تخطی کنند، برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که این کامیون‌ها مربوط به آنها است و نداشتن تردد را رعایت نکردند، برابر ماده ۳۱ و ۳۲ آئین‌نامه به کمیسیون‌های مربوطه احضار و محدودیت‌های متعددی برای آنها تصویب و ابلاغ می‌شود.

ترافیک روان اول مهر در پایتخت

مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل شهرداری تهران، با بیان اینکه امروز به دلیل بین‌التعطیلین بودن جریان ترافیکی تهران نسبت به گذشته تغییری نکرده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که در روز دوشنبه سوم مهرماه ترافیک مهرماهی تهران ۶۰ تا ۷۰ درصد نمود پیدا کند.

وی افزود: از شنبه هفته آینده (هشتم مهرماه) ترافیک آغاز سال تحصیلی نمود صددرصدی خواهد داشت و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ۲۵ تا ۳۰ درصد ترافیک پایتخت با آغاز سال تحصیلی افزایش می‌یابد. در حوزه تاکسی، اتوبوس و مترو تمهیدات مختلفی اندیشیده شده است که امیدواریم شهروندان افزون بر استفاده از حمل و نقل عمومی نسبت به مدیریت سفر خود نیز اقدام کنند.

کد خبر 689814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.