کشف ۳٠٠ قطعه پرنده طرقه از شکارچیان در گنبدکاووس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از کشف ۳٠٠ قطعه پرنده طرقه از شکارچیان در گنبدکاووس خبر داد و گفت: پرندگان کشف شده با دستور قضایی در دامن طبیعت رها شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان محمدرضا کنعانی، اظهار کرد: براساس اطلاعات محلی و دستور قضائی، حدود ۳٠٠ قطعه پرنده طرقه از شکارچیان که قصد انتقال آن‌ها از طریق پایانه مسافربری گنبدکاووس به تهران را داشتند کشف و پرونده قضائی برای متهمان تشکیل شد.

وی افزود: طرقه های کشف شده با دستور قضائی در اطراف گنبدکاووس رها شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: شکارچیان به قصد انتفاع با تور، طرقه ها که از خانواده گنجشک‌سانان هستند را شکار و با قیمت حدود یک تا ۱.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

کنعانی از کشف و ضبط شش بهله پرنده شکاری به همراه هفت رشته تله زنده‌گیری، یک قطعه کبوتر طعمه و ادوات از صیادان غیرمجاز پرنده‌های شکاری خبر داد.

وی تصریح کرد: مبلغ جریمه این شش بهله پرنده شکاری سه میلیارد و ششصد میلیون ریال پیش‌بینی شده است و شناسایی متخلفان متواری در دستور کار مأموران این اداره و دستگاه‌های امنیتی قرار دارد.

شهروندان و علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش در صورت مشاهده موارد تخلف شکار و صید به ویژه متخلفان زنده‌گیری پرنده‌های شکاری موارد را به شماره گویا ۱۵۴۰ و یا مأمورین این اداره اطلاع تا با افراد سودجو و فرصت طلب برخورد قانونی صورت پذیرد.

کد خبر 689753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.