تلفن ابری با احتمال بارش
تلفن ابری

همه ی ما با دیدن ابرها احتمال بارش باران را پیش بینی میکنیم بدون آنکه از علم هواشناسی اطلاعی داشته باشیم.

ما قصد داریم در این مقاله شما را با تلفن ابری آشنا کنیم تا نظاره گر جذابیت این پیشرفت علم و تکنولوژی باشید.

مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت

خط تلفن ثابت اینترنتی همان خط تلفنی است که همه ی ما با آن آشنا هستیم. خطی که از شرکت مخابرات خریداری می شود و تا زمانی که قصد فروش آن را نداشته باشیم به نام ما ثبت می شود.

شما در خط تلفن ثابت محدودیت هایی دارید برای مثال چون قابلیت جابه جایی تلفن به مکان دیگر را ندارید ثابت نامگذاری شده است. از طرفی شرکت ها و کسب و کارها برای داشتن خط تلفن ثابت قوانین و سلسله مراتبی را باید بگذرانند تا به مرحله ی اینکه آیا خط خالی برای انتقال به شما دارند یا خیر!

اما تلفن ابری این محدودیت هارا ندارد، شما می توانید در منزل و در محل کار و در هر جایی که قادر به پاسخگویی باشید از این نلفن استفاده کنید و همیشه برای شما خط خالی وجود دارد.

معایب تلفن ثابت

  • عدم جابه جایی یا در نهایت جا به جایی در منطقه با کلی پروسه اداری
  • معطلی بیشتر از یک ماه برای خط (اگر خط تلفن ثابت ارائه بشه)
  • امکان قطعی کابل یا دزدی کابل و یا شنود
  • عدم گزارشات تماس و مدیریت روی تماس ها

مزایای تلفن ابری

بگذارید خیالتان را آسوده کنم که با داشتن یک تلفن ابری دیگر به فکر خرید تلفن ثابت مخابرات نمی افتید.

تلفن ابری با استفاده از اینترنت کار میکند یعنی اگر در استارت آپ یا کسب و کار خود اینترنت داشته باشید می توانید از این تلفن استفاده کنید. این تلفن هزینه ی سیم کشی های تلفن ثابت را ندارد پس تا به اینجای کار در صرفه جویی به شما کمک می کند.

تلفن ابری جوان تل

تلفن ابری از سیستم ویپ یا voice over internet protocol استفاده میکند و بر پایه ی شبکه ی اینترنتی است. دیگر نیاز به تلفن فیزیکی ندارید شما با استفاده از گوشی تلفن همراه می توانید هم تماس ورودی و هم تماس خروجی را داشته باشید.

کاربرد تلفن ابری

با خرید خط تلفن ثابت یک خط از این تلفن می توانید چندین ورودی داشته باشید یعنی سیستم سانترال را به شکل اینترنتی و مجازی خواهید داشت. بله این تلفن قرار است شما را شگفت زده کند.

همیشه نصب و راه اندازی سیستم های شبکه ای با هزینه های هنگفت مواجه بود و سیستم های دستی و آنالوگ مقرون به صرفه محسوب می شد اما حالا این تلفن اینترنتی ما را از هزینه های تلفن ثابت و سیستم های سانترال دستی نجات می دهد.

چرا باید تلفن ابری داشته باشیم

با پیشرفت روز افزون علم و برای عقب نماندن از این قافله بسیاری از کسب و کارها به خرید تلفن اینترنتی روی آورده اند و توانسته اند همگام با دنیای امروزی شوند.

  • دیگر کیفیت صدای خوب یک آرزو نیست با داشتن مرکز تلفن ابری برآورده خواهد شد.
  • 70 درصد صرفه جویی در هزینه ها رقم کوچک و کمی نیست!
  • عدم محدودیت جغرافیایی شعار تلفن های اینترنتی است.
  • اگر در زمان تماس مشتری قادر به پاسخگویی نباشید می توانید تماس را به دیگران انتقال دهید.
  • با داشتن تلفن ابری شاهد افزایش کارایی شرکت و کسب و کارتان هستید.
  • امکان برقراری کنفرانس تصویری در تلفن ابری وجود دارد.
  • می توانید تعداد کارمندان دورکار را افزایش دهید و دیگر نگران نحوه ارتباط با آنها نباشید.
  • داشتن صف تماس باعث می شود که مشتریان خود را از دست ندهید.

چه کسانی تلفن ابری نیاز دارند؟

به اسم این تلفن دقت کنید؟ ابری که کل آسمان را در بر میگیرد و همه را از فواید خود بهره مند می سازد.

شما در هر کسب و کاری و در هر استارت آپ چه کوچک و چه بزرگ می توانید از تلفن ابری استفاده کنید. تلفن ابری با ایجاد یکپارچگی و هماهنگی باعث افزایش کارایی کسب و کار شما شده و رضایت مشتریان از نحوه ی ارتباط گیری و خدمات دهی مجموعه شما می شود.

تفاوت تلفن ابری با ویپ

عملکرد هر دو سیستم یکسان است و به هم شباهت دارند. مرکز تلفن ابری یک سرویس تلفنی بر پایه و اساس voip است. یعنی تلفن ابری یکی از زیر شاخه های سیستم voip می باشد و به دلیل فضای ابری که در اختیار شما قرار می دهد نسبت به voip پیشرفته تر و هم کم هزینه تر است.

تفاوت اصلی تلفن ابری و ویپ در این است که اگر بخواهیم از تلفن ابری و اینترنت برای برقراری تماس تلفنی استفاده کنیم این سرویس بر روی یک نرم افزار و پلتفرم ابری انجام میگیرد که برای نصب و راه اندازی آن نیازی به تجهیزات خاصی ندارید.

اما برای ویپ باید سرور اصلی داشته باشید تا برقراری تماس حاصل شود.

نکته ی دیگر این که تلفن های ابری به دلیل هدایت اطلاعات از اینترنت امکان قطع صدا در بعضی مواقع وجود دارد.

اما در voip دیگر قطع صدا وجود ندارد و تماس تلفنی از طریق سرور اصلی هدایت می شود.

به طور کلی سیستم سانترال ابری مزایای بسیاری دارد، مهم ترین مزیت آن نسبت به سیستم های سانترال قدیمی صرفه جویی در راه اندازی و تجهیزات مورد نیاز است.

جمع بندی

برای موفقیت بیشتر در یک کسب و کار، باید با تدابیر لازم تصمیم های مناسبی اتخاذ شود.

با رشد و افزایش تعداد کسب و کار ها، رقابت هم بیشتر می شود و مدیران و کارفرمایان در تلاشند تا بهترین ابزار ها را برای تیم خود خریداری کنند.

در چنین شرایطی باید در نظر داشته باشند که ابزار مورد بررسی چه مزایا و معایبی دارد و آیا می توانند برای بهبود بازدهی و درآمد شرکت از آن استفاده کنند؟ این سوالی است که هر مدیری باید از خود بپرسد.

روند رو به رشد علم و تکنولوژی به ناچار کسب و کار ها را دستخوش تغییر می کند . مدیری که خود را با سرعت علم همگام کند می تواند رقیب سرسختی برای دیگر رقبا باشد.

استارآپ و کسب و کار شما نیازمند به یک سیستم منسجم و یکپارچه برای ایجاد ارتباط با مشتریان و سایر کارمندان خود است. تیم جوان تل شما را برای داشتن این سیستم یاری خواهد کرد و با ارائه ی پلن و پکیج های دارای صرفه ی اقتصادی به روند کاری شما بهبود می بخشد.

کد خبر 689750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.