ساماندهی ترافیکی معابر شهری قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: معابر اطراف مدارس از نظر عبور عرضی و علائم هشداردهنده ترافیکی، ساماندهی شد.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهم‌ترین وظایف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در سطح مدیریت شهری، اظهار کرد: سازمان حمل‌ونقل و ترافیک وابسته به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک است و وظایفی همچون بهبود ترافیک معابر شهری، روان‌سازی ترافیک، مدیریت پارکینگ‌ها، تهیه و نصب تجهیزات و علائم ایمنی و انتظامی در سطح معابر، تهیه و نصب علائم و تابلو مسیر و انجام کلیه بحث خطوط، خط کشی طولی و عرضی، نقوش سطح معابر شهر قم بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک است.

وی افزود: با توجه به افزایش حجم ترافیک در سطح معابر در هفته‌های آغازین مهرماه تمهیدات لازم با همکاری پلیس راهور انجام شده است تا ترافیک بهبود پیدا کند و مسیرهای جایگزین مقداری از ترافیک سطح شهر و معابر اصلی بکاهد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزهای اول حجم ترافیک در معابر بیشتر و ساعت اوج ترافیک ۷:۰۰ تا ۷:۳۰ صبح است، پیشنهاد می‌شود شهروندان و والدینی که می‌خواهند فرزندان خود را با وسیله شخصی به مدارس انتقال دهند، زمان زودتری از منزل خارج شوند.

خلیلی با اشاره به ایمن‌سازی معابر و خط کشی گذرگاه عابر پیاده، اضافه کرد: از دو ماه گذشته تاکنون برنامه‌ای را آغاز و از مناطق هشت‌گانه درخواست کرده‌ایم مدارسی که در معابر اصلی سطح شهر قرار دارند و دانش‌آموزان از عرض معابر آن عبور و مرور می‌کنند را معرفی کند تا به آن‌ها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ۸۰ مدرسه در معابر اصلی توسط همکاران سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شناسایی شد و برنامه خط‌کشی عرضی عابر پیاده در دستور کار قرار گرفت تا عبور دانش‌آموزان از عرض معابر ایمن‌سازی شود، از مناطق هشت‌گانه، شش منطقه تکمیل شده است و دو منطقه دیگر تا بیستم مهرماه تکمیل خواهد شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: علاوه برخط کشی‌ها، بحث آرام‌سازی مدارس نیز مدنظر است تا رانندگان در حال تردد با توجه به علائم هشدار دهنده که در سطح معابر نصب شده است، سرعت خود را کاهش دهند و توجه داشته باشند که اینجا محل عبور عرضی دانش‌آموزان و شهروندان است.

خلیلی تاکید کرد: اولیا و مدیران در صورت مشاهده ترافیک جلوی در مدارس که به هر عنوان فراموش شده‌اند، با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و مورد را اعلام کنند تا رسیدگی لازم انجام شود.

کد خبر 689739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.