حرکت در مسیر ارزش‌ها زمینه پیشرفت کشور را فراهم می‌کند

استاندار خراسان شمالی گفت: اگر بر مدار ارزش‌ها حرکت کنیم، مسیر پیشرفت با سرعت طی خواهد شد در غیر این صورت نمی‌توانیم به اهداف بزرگ خود دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حسین نژاد امروز- یکم مهرماه- در آئین زنگ مهر و مقاومت که در مدرسه شهدای غزه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان یک مدرسه انسان ساز همواره مطرح بوده زیرا انسان‌های بزرگی را تربیت کرد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس نیز باید بیش از پیش بر روی تربیت و پرورش دانش‌آموزان متمرکز شوند، افزود: اگر بر مدار ارزش‌ها حرکت کنیم، مسیر پیشرفت با سرعت طی خواهد شد در غیر این صورت نمی‌توانیم به اهداف بزرگ خود دست پیدا کنیم.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: نباید به موضوعات علمی در مدارس اکتفا کرد بلکه برنامه‌های دینی و فرهنگی نیز باید گسترش بیشتری پیدا کند.

توجه به برنامه‌های فرهنگی در اولویت است

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز تاکید کرد: توجه به حوزه پرورشی و فرهنگی، اولویت نظام تعلیم و تربیت است و برنامه‌های مهم و فراگیری در این حوزه طی سال جاری داریم.

وی اضافه کرد: ایمان، توجه به اعتقادات و باورهای دینی دانش‌آموزان، سفرهای تربیتی و هویتی را در سال تحصیلی پیگیری و اجرایی خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تقویت باورهای دینی با هم‌افزایی حوزه علمیه و تقویت رشته‌های مهارتی انجام خواهد شد.

اکبری گفت: ۳۱۴ مدرسه عشایری با بهره‌گیری از ۷۰۰ معلم در حال آموزش و تربیت هفت هزار و هشتصد دانش‌آموز عشایری در خراسان شمالی هستند.

کد خبر 689691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.