طرح جاده لنده به تشان ردیف اعتباری مستقل ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده لنده به تشان مجوز ماده ۲۳ و ردیف اعتباری مستقل ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آغاز عملیات پروژه ارتباطی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در سال ۷۴، نوید از بن‌بست خارج شدن شهرستان کهگیلویه و صدها روستای واقع شده در مسیر این پروژه به ساکنان این شهرستان داده شد.

عبور مسیر ارتباطی پاتاوه_دهدشت از مناطق کوهستانی صعب‌العبور باعث شد تا این طرح به سختی پیشرفت کند، در طول ۲۸ سال زمان ساخت پروژه پاتاوه به دهدشت، جمعیت شهرستان کهگیلویه افزایش پیدا کرد و شهرستان‌های لنده، چرام و بهمئی تأسیس شد. مردمان بخش‌ها و روستاهای سال ۷۴ حالا در قامت شهرستان، بخش و شهر انتظار اتصال به این مسیر و خروج از بن‌بست را می‌کشند.

پروژه ارتباطی پاتاوه به دهدشت علاوه بر خارج کردن ۴۰۰ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد از بن‌بست ارتباطی و حتی اقتصادی، موجب کوتاه‌تر شدن مسیر دسترسی مرکز کشور به ویژه اصفهان به بنادر جنوبی می‌شود.

جاده لنده به تشان و اتصال آن به مسیر ارتباطی پاتاوه به دهدشت به عنوان آرزوی دیرینه مردم منطقه مطرح بوده است و سال ۹۸ کلنگ مسئولان برای برداشتن موانع بر سر راه این مطالبه به زمین زده شد، اما آنچه مردم امروز مشاهده می‌کنند روند کُند پروژه و نگرانی از سرنوشتی شبیه پروژه ارتباطی پاتاوه به دهدشت برای این طرح است.

جاده لنده به تشان به طول ۵۵ کیلومتر و اتصال آن به مسیر پاتاوه_ دهدشت، علاوه بر خارج شدن روستاهای لنده از بن‌بست ارتباطی باعث کوتاه‌تر شدن مسیر ارتباطی لنده به بهمئی نیز می‌شود.

محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه پاتاوه به دهدشت با اعتبار نه هزار میلیارد تومان و با عنایت دولت سیزدهم به پایان رسید و تلاش برای پیشرفت کار در فازهای بعدی پروژه و اتصال دیگر مناطق استان به این مسیر ادامه دارد.

وی افزود: جاده لنده -تشان از جمله مسیرهایی است که به جاده پاتاوه به دهدشت متصل خواهد شد و برون رفت لنده از بن‌بست ارتباطی را در پی دارد، سال ۹۸ پروژه لنده به تشان در قالب پروژه پاتاوه به دهدشت کلنگ‌زنی شد و آغاز به کار کرد، اما به دلیل کمبود اعتبارات تعطیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این مسیر کد اعتباری جداگانه و مجوز ماده ۲۳ را ندارد، تاکید کرد: برای تکمیل این پروژه حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جلال دانش، فرماندار شهرستان لنده، گفت: جاده لنده به تشان در قالب پروژه شهرضا به بهبهان تعریف شده و از پروژه‌های ملی به شمار می‌رود.

وی افزود: به جد پیگیر تعیین تکلیف این پروژه هستیم و تا زمانی که ردیف اعتباری جداگانه و مجوز ماده ۲۳ این پروژه تعریف نشود روند اجرایی به کندی پیش خواهد رفت.

به گزارش ایمنا، با بهره‌برداری از مسیر تشان-لنده فاصله ۱۰۰ کیلومتری تشان_ بهبهان- لنده ۷۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند و همچنین مسیر تردد به خوزستان، شهرستان کهگیلویه و مرکز استان سهولت بیشتری خواهد یافت.

کد خبر 689662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.