دیدار وزرای خارجه ایران و ارمنستان در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان، روز گذشته در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محل اقامت خود با «پیتر سیارتو» وزیر خارجه و تجارت ‎مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، روز گذشته در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محل اقامت خود با «پیتر سیارتو» وزیر خارجه و تجارت مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اظهار خرسندی از این دیدار، از هماهنگی‌های جاری برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک اظهار خرسندی کرد.

وی افزود: لازم است نقشه راه دو کشور برای آینده روابط را نهایی کنیم.

وزیر خارجه و تجارت مجارستان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی و اظهار خرسندی نسبت به پیشرفت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: ما آماده برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و امضای اسناد مورد توافق برای تسهیل همکاری‌های دوجانبه هستیم.

امیرعبداللهیان درباره این دیدار در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز در نیویورک میزبان آقای پیتر سیارتو وزیر خارجه و تجارت مجارستان بودم. توافق بر تشکیل کمیسیون مشتر ایران و مجارستان گام مهمی به سمت تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف است. ضمن اشاره به ریشه‌های جنگ اوکراین، و مخالفت با جنگ مواضع اصولی کشورمان در این موضوع را مطرح کردم.»

دیدار وزرای خارجه ایران و ارمنستان در نیویورک

کد خبر 689653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.