تقدیر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از اقدام رئیس جمهور در تکریم قرآن

وزیر امور خارجه کشورمان، با دبیرکل ‎سازمان همکاری اسلامی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد و گفت:‌ در بررسی تحولات مرتبط با جهان اسلام، حسین ابراهیم طه اقدام دکتر رئیسی در تکریم جایگاه قرآن در مجمع عمومی سازمان ملل را ستود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، روز گذشته با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که مصوبات اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی در خصوص ممانعت از اهانت به قرآن کریم مورد اهتمام و پیگیری قرار گیرد.

امیرعبداللهیان به اهمیت تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت: ایران میزبان چندین میلیون آواره افغانستانی است و هرگونه تحول و بی ثباتی در افغانستان بر امنیت منطقه بویژه همسایگان تأثیر مستقیم دارد.

وزیر خارجه کشورمان با استقبال از گفت‌وگوهای عربستان و ‎یمن اظهار کرد: ایران از روند سیاسی برای حل بحران یمن حمایت می‌کند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز گفت: امکان ایستادگی در مقابل تهدیدات پیش روی جهان اسلام از جمله اسرائیل جز با وحدت جهان اسلام و کشورهای اسلامی میسر نیست.

امیرعبداللهیان درباره این دیدار در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «دیگر مهمان امروزم در نیویورک آقای حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بود. در بررسی تحولات مرتبط با جهان اسلام، او
اقدام دکتر رئیسی در تکریم جایگاه قرآن در مجمع عمومی سازمان ملل را ستود. بر ضرورت وحدت کشورهای اسلامی در برابر هجمه به مقدسات دینی مسلمانان و همه ادیان الهی تاکید شد.»

تقدیر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از اقدام رئیس جمهور در تکریم قرآن

کد خبر 689641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.