بارش‌های پاییز امسال کردستان بیشتر از نرمال برآورد می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های امسال استان کردستان در فصل پاییز بیشتر از نرمال برآورد می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های استان کردستان در فصل پاییز امسال بیشتر از نرمال برآورد شده است و بارش‌ها نیز زودتر از سال‌های گذشته آغاز می‌شود.

وی افزود: بارش‌ها برای فصل زمستان امسال خوب برآورد شده است، اما در حال حاضر به صورت قطعی نمی‌توان در مورد میزان بارش‌های زمستان اظهار نظر کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای استان کردستان تا ۱۰ روز آینده پایدار خواهد بود و به جز عبور یک موج ضعیف بارشی در روز دوشنبه هفته جاری، پدیده دیگری را در استان نخواهیم داشت. پیامد این موج بارشی، در نوار شمالی استان رگبار خفیف پیش‌بینی می‌شود.

پناهی اضافه کرد: وضعیت دمای هوای استان کردستان در این مدت نوسان آن‌چنانی نخواهد داشت و در مجموع به میزان یک تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش یا کاهش را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته «قاملو» قروه با دمای سه درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان کردستان بود و «سلین» هورامان نیز با دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین دمای استان را داشته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: دمای شهر سنندج مرکز استان کردستان نیز طی شبانه‌روز گذشته در خنک‌ترین حالت ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شد و در گرم‌ترین ساعت نیز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد رسید.

کد خبر 689640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.