برداشت ۷۷ هزار تن خرما از نخیلات استان خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۲۸۰ هزار تن خرما از نخیلات استان، گفت: تاکنون ۷۷ هزار تن خرما، رطب و خارک از نخیلات استان برداشت شده است.

رحمت‌الله پریچهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سطح زیر کشت نخیلات استان خوزستان ۴۲ هزار هکتار است که تقریباً هفت میلیون نفر نخل در آن کشت می‌شود که ۳۶ هزار هکتار از آن‌ها را نخل‌های بارور تشکیل می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته ۲۷۷ هزار تن خرما در خوزستان تولید شد که ۹۵ هزار و ۷۰۰ تن آن خرمای استعمران است که توسط اتحادیه صادرکنندگان خرما و خشکبار برای صادر شدن به سایر کشورها خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: سال جاری و از ابتدای فصل برداشت خرما تاکنون، ۷۷ هزار تن انواع خارک، رطب و خرما از نخیلات استان برداشت شده است که بخش عمده آن در بازارهای روز و میادین تره‌بار عرضه شده، با این حال هفت هزار تن خرمای استعمران صادراتی توسط اتحادیه صادرکنندگان خریداری شده است.

پریچهر با اشاره به اینکه سال گذشته شادگان بیشترین میزان برداشت خرما را در استان داشت، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، مقایسه با بازه زمانی سال گذشته و میزان سطح زیرکشت خرما برآورد می‌شود امسال ۲۸۰ هزار تن خرما برداشت و ۱۰۰ هزار تن خرمای استعمران برای صادرات به اتحادیه صادرکنندگان فروخته شود.

کد خبر 689621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.