شهدای دانش‌آموز در مسیر تربیت و تزکیه حرکت کردند / مسیر پیشرفت کشور در گرو دانش‌آموزان است

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان ۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: این شهدا در این مسیر تربیت و تزکیه حرکت کردند و از جان شیرین خود برای دیگران مایه گذشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز -شنبه یکم مهرماه- در آئین زنگ استانی مهر و مقاومت که در دبیرستان شهید محمدحسین سجاد ناحیه چهار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان یکی از ستون‌های اصلی دفاع توحیدی و دفاع مقدس با تقدیم ۲۴ هزار شهید نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس ایفا کرده، همچنین شهدای فرهنگیان و دانش‌آموز بسیاری تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رویداد این ایام از سال، بازگشایی مدارس است، افزود: بازگشایی مدارش شور و نشاط و حیات جدیدی را در کالبد زندگی اجتماعی انسان ایجاد می‌کند؛ مسیر پیشرفت و تعالی کشور اولین گام و پله خود را در مدارس مستقر کرده و مسیر پیشرفت و تعالی کشور و دانش‌آموزان، آموزش و یادگیری است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هر دانش‌آموزی اگر امروز روی صندلی که قرار دارد، برای خود هدف تعریف کند و برنامه‌ریزی و تلاش داشته باشد، آینده متفاوتی خواهد داشت که این آینده در دوره‌های قبل به واسطه حرکت جمعی، دستاوردهای ویژه و قابل تأملی برای کشور داشته است.

وی با بیان اینکه در مسیر زندگی همه انسان‌ها فراز و فرودهای بسیاری وجود دارد، ادامه داد: خلقت انسان بُعد جسمانی و روحانی دارد، همان‌گونه که باید به جسم و تعلیم و تربیت و یادگیری برسیم برای اینکه استعداد و تخصص و شرایط مناسب‌تری را در مسیر زندگی مادی خود فراهم کنیم، در بُعد دیگر آن باید به زندگی روحانی و معنوی توجه داشته باشیم؛ اگر هرکدام از این موارد پیش برود آینده انسان درخشان خواهد بود.

مرتضوی گفت: اینکه فرهنگیان ضمن برنامه آموزشی تخصصی، تلاش می‌کنند تا در حوزه معرفتی و معنوی برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان اجرا کنند، ناشی از توجه آنها به تزکیه است، اگر امروز در جایگاهی ایستادیم که جامعه ما متفاوت از سایر اجتماع‌ها شرایط مناسب‌تری دارد، به واسطه توجهی است که در گذشته به موضوع تربیت و تزکیه در کنار تعلیم بوده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، اضافه کرد: این شهدا در این مسیر تربیت و تزکیه حرکت کردند و از جان شیرین خود برای دیگران مایه گذشتند و حاضر شدند به واسطه شرایطی که بر کشور حاکم شد از خانواده و دوستان جدا شوند و امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان بیاورند که تعالی روحی و معنوی آنها منجر به این حرکت معنوی شد که این اقدام شهدا ما را نسبت به سایران و خانواده، مسئول و این فضائل اخلاقی را درون ما زنده می‌کند.

استاندار اصفهان گفت: اگر دانش‌آموزی توجه ویژه به احترام به خانواده دارد و والدین خود را در بالاترین سطح مورد احترام و تکریم قرار دهد و خود را وقف آنها کند، ناشی از نگاه تربیتی است، بسیاری از جوامع هستند که این نگاه تربیتی در آنها نیست و زندگی‌های تنها و خانه سالمندان در آنها رواج دارد.

وی اظهار کرد: بعضی کشورهای اروپایی برای ساماندهی به افرادی که فرزندان آنها را رها کردند و به آنها توجهی ندارند، وزارتخانه‌ای راه‌اندازی کردند که ناشی از نگاه تک بُعدی به بحث تعلیم و تربیت است.

مرتضوی با بیان اینکه طی ۴۳ سال گذشته در حوزه تعلیم و تربیت، سوادآموزی؛ علم و تکنولوژی، زیرساخت‌ها بسیار پیشرفت کردیم، خاطرنشان کرد: لازم است بدانیم چرا دشمن علیه کشور ما توطئه می‌کند و امنیت، آسایش، خانواده و عفاف را هدف قرار داده است؟ به این دلیل بوده که می‌داند طی ۴۰ سال اخیر چه اتفاقاتی رخ داده است؛ هرکدام از دانش‌آموزان در آینده مسئولیتی دارند که برای هرکدام امروز باید فکر شود و سرمایه‌گذاری کرد.

کد خبر 689600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.