احداث استخر تبخیری در مجتمع پردازش و دفع پسماند پاکسار قزوین

شهردار قزوین گفت: مزایای استخر تبخیری جدیدالاحداث پاکسار خروج به موقع شیرابه از لندفیل، پایداری سطح و دیواره‌های لندفیل و حفظ محیط زیست در راستای جلوگیری از انتشار آلودگی است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از پایان عملیات خاک‌برداری استخر تبخیری جدید سایت در مجتمع پردازش و دفع پسماند پاکسار خبر داد و اظهار کرد: با توجه به حمل روزانه حدود ۶۵۰ تن پسماند خانگی به سایت پاکسار و نیاز به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی شیرابه حاصل از پسماند، عملیات احداث استخر تبخیری جدید مجتمع دفع و پردازش پاکسار در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: این استخر به طول ۱۳۰، عرض ۱۱۲ و عمق شش متر، ظرفیت ذخیره‌سازی حجمی بالغ بر ۸۷ هزار مترمکعب شیرابه را دارد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: مزایای این استخر جدیدالاحداث خروج به موقع شیرابه از لندفیل، پایداری سطح و دیواره‌های لندفیل و حفظ محیط زیست در راستای جلوگیری از انتشار آلودگی است و جمع‌آوری پسماندهای ساختمانی دپو شده در اطراف مدارس به وسیله بابکت و خاور توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره سه در طرح بهار دانش انجام شد.

صباغی از اجرای عملیات روکش آسفالت پیاده‌رو در شهرک عارف خبر داد و اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، عملیات روکش آسفالت پیاده‌رو در خیابان شهید عباسی نیکو توسط معاونت عمرانی منطقه چهار شهرداری به انجام رسید.

وی با اشاره به اجرای عملیات جدول‌گذاری کانیو ایستاده در ناصرآباد، تاکید کرد: در راستای ارتقای زیرساخت‌های شهری و هدایت آب‌های سطحی در محوطه‌ها و کوچه‌ها، عملیات احداث جدول‌گذاری کانیو ایستاده در محله ناصرآباد کوچه نسیم ۶ توسط معاونت عمرانی منطقه چهار انجام شد.

شهردار قزوین تصریح کرد: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و با هدف ایجاد شور و نشاط میان دانش‌آموزان و ترغیب آن‌ها به محیط آموزشی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اقدام به طراحی، چاپ و نصب بنر و نصب المان در نقاط مختلف شهر کرده است.

صباغی ادامه داد: به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی یک دوره مسابقات ورزشی، چالش fcc ویژه آتش‌نشانان استان قزوین، به میزبانی شهر قزوین، در محل ایستگاه شماره چهار مینودر برگزار شد.

شهردار قزوین گفت: این رقابت‌ها در آیتم‌های حمل وسایل آتش‌نشانی به بالای برج، کشیدن لوله نواری، انتقال ۱.۵ متری صفحه فلزی به وسیله پتک، عبور از موانع مارپیچ، عبور از دریچه به همراه سر نازل و پرتاب آب به هدف و حمل ۳۳ متری آدمک هشتاد کیلوگرمی طراحی شده بود، در این رقابت‌ها تیم‌های ورزشی آتش‌نشانان قزوین، طارم و بیدستان به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم تیمی شدند.

صباغی گفت: در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در راستای اشاعه فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، زنده نگه داشتن جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آذین‌بندی و فضاسازی شهر قزوین انجام شد.

وی افزود: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و با هدف حفظ ارزش‌های اسلامی اهتمام ویژه‌ای به فضا آرایی شهر دارد، این سازمان امسال نیز همچون سال‌های گذشته اقدام به فضاسازی معابر و میادین اصلی شهر با طراحی، چاپ و نصب بنر کرده است.

شهردار قزوین اضافه کرد: این سازمان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و آحاد جامعه، اقدام به نصب پرچم ایران و بنرهای متنوع با مضامین هفته دفاع مقدس در سطح شهر، روی سازه‌های تبلیغاتی و پل‌ها کرده است.

کد خبر 689599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.