هیچ کشوری در دنیا همانند ملت ایران عزتمند نیست

امام جمعه رشت گفت: با وجود اینکه آمریکا قصد داشت ایران را منزوی کند اما هم اینک هیچ کشوری همانند ملت ایران در دنیا عزت ندارد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت اظهار کرد: آمریکا رهبران دنیا را تحریک و ملت‌ها را استعمار می‌کند و برخی از کشورها در دنیای امروزی بردگی آمریکا را تحمل می‌کنند اما ملت ایران آزاده و عزتمند است.

وی افزود: امروز شاهدیم که رئیس جمهور مردمی در خاک آمریکا آنچه را که در دل مردم بود، بازگو کرد و جنایت‌های آمریکا را برملا کرد حال آنکه هیچ دولت و کشوری چنین جراتی ندارد و این عزت و سربلندی را خداوند به ملت ایران داده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: هم اینک دشمنان به قدرت ایران و نفوذ ما در جهان واقفند و از عضویت ایران در سازمان پیمان شانگهای که دستاورد بزرگی است، و توسعه مراودات و مناسبات با کشورهای مختلف بسیار ناراحت و عصبانی هستند.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: حال آنکه در دولت گذشته مسائل کشور فقط به برجام گره زده شده بود اما امروز با حضور پررنگ ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، صادرات ما افزایش یافته و قدرت ما بیشتر شده است.

وی گفت: دولت مردمی با بدهی زیاد و کسری بودجه سنگینی و در حالی که در اواخر دولت گذشته رشد اقتصادی ما صفر بود کار را آغاز کرد اما هم اینک رشد اقتصادی به ۴.۴ درصد رسیده و کشور به خوبی اداره می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت به دولت آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: وضعیتی که دولت آذربایجان به وجود آورده، پسندیده یک کشور اسلامی نیست و از سوی دیگر صهیونیست‌ها به طرق مختلف وارد منطقه می‌شوند تا آن را ناآرام کنند اما با ورود ایران و روسیه شرایط منطقه در حال عادی شدن است.

آیت‌الله فلاحتی همچنین به سیل آستارا اشاره کرد و گفت: در این سیل خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم اما به منازل، مغازه‌ها و راه‌ها و نیز زیرساخت‌ها آسیب وارد شد اما مسئولان پای کار هستند و رئیس جمهور نیز از نیویورک به وزیر کشور دستور داد تا به این امر رسیدگی کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 689550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.