دشمن وحدت و امنیت جامعه را نشانه گرفته است

امام جمعه بندرعباس گفت: دشمن وحدت و امنیت جامعه را نشانه گرفته است و به نام قومیت، مذهب و دیگر بهانه‌ها می‌خواهد تفرقه ایجاد کند، در چنین فضایی همه باید مراقب حرکات و حرف‌های مسموم دشمن باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، اظهار کرد: دوران هشت ساله جنگ برای مردم ایران امنیت و خودباوری را به ارمغان آورد. هم اکنون در یک جنگ جهانی و ترکیبی قرار داریم که دشمن می‌خواهد در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی مشکل ایجاد کند.

وی اضافه کرد: امنیت امروز حاصل فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در برابر تمام دنیا جنگیدند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ایران در ظاهر با صدام می‌جنگید اما آمریکا، شوروی سابق، اروپا و کشورهای ثروتمند منطقه به عراق کمک‌های نظامی اقتصادی و اطلاعاتی می‌کردند.

عبادی زاده روحیه جهادی را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: در آن دوران همه فهمیدند جنگیدن زیر بیرق ولی امر چه لذتی دارد. مردم چه در اعزام فرزندانشان به جبهه و چه در تشییع باشکوه شهدای جنگ و چه در پشتیبانیُ نقش آفرینی بی‌بدیلی داشتند که این فرهنگ باید ماندگار شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، روایتگری جنگ را از مصادیق جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: رزمندگان و پیشکسوتان باید حقایق دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنند تا تلاش دشمن برای شکستن قداست جنگ و تفسیر سکولار از آن خنثی شود.

پس از آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بندرعباس، پیکر شهید آتش‌نشان «فواد اورنگی» بر دستان نمازگزاران تشییع شد.

کد خبر 689544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.