۱۶۰ هزار نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: هم اکنون ۱۶۰ هزار نیازمند در قالب ۷۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند که از این تعداد ۳۳ هزار خانوار دارای سرپرست زن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا طوسی، امروز جمعه _سی‌ویکم شهریورماه_ در خطبه‌های پیش از نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: هم اکنون ۱۶۰ هزار نیازمند در قالب ۷۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند که از این تعداد ۳۳ هزار خانوار دارای سرپرست زن هستند.

وی افزود: این نهاد طی دو سال گذشته و در مدت دولت سیزدهم خدمات چشمگیری به اقشار نیازمند ارائه داده و سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی هزینه کرده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اضافه کرد: از این مبلغ یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و مابقی اعتبارات هزینه شده در قالب خدمات بلاعوض حمایتی، درمان، معیشت، تحصیل، بیمه‌های اجتماعی، مسکن و سایر سرفصل‌های خدمات به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است.

وی گفت: با توجه به سطح نیازمندی‌ها و مشکلات اقشار ضعیف جامعه این اعتبارات جوابگوی رفع همه نیازهای مددجویان نیست و در کنار این اعتبارات به مشارکت و همراهی خیران و مسئولان نیازمندیم.

طوسی تصریح کرد: در آستانه بازگشایی مدارس این نهاد نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند اقدام می‌کند که در این بخش نیز به کمک و همراهی مردم نوع‌دوست نیاز است.

کد خبر 689530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.