اصفهان یکی از قطب‌های قدرتمند نینجوتسو است

مسئول برگزاری مسابقات کشوری نینجوتسو گفت: اصفهان یکی از قطب‌های پر قدرت این رشته در ایران است و نزدیک به ۹ دوره است که اصفهان سکوی قهرمانی مسابقات را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حاشیه برگزاری بیست‌وپنجمین دوره مسابقات نینجوتسو نینجا قهرمانی استان اصفهان داریوش ملکی مسئول برگزاری مسابقات در خصوص این رقابت‌ها اظهار کرد: امروز _ سی‌ویکم شهریورماه _ مسابقات قهرمانی استان هنرهای رزمی نینجوتسو انتخابی کشور در استایل هنرهای فردی، فوکیا جوتسو، شوریکن جوتسو و کاتا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، امید و بزرگسالان با حضور ۱۴ شهرستان و بیش از ۹۰۰ ورزشکار در حال برگزاری است.

وی افزود: حدود ۲۸ مربی فعال استان اصفهان در این مسابقات حضور دارند؛ نینجوتسو از سال ۱۳۸۹ در استان اصفهان پایه گذاری شده است و با قاطعیت می‌توان گفت اصفهان یکی از قطب‌های پر قدرت این رشته در ایران است.

به گفته ملکی، در حال حاضر ۶۰۰۰ هنرجوی تحت پوشش و بیش از ۸۵ مربی فعال در این استان حضور دارند و نزدیک به ۹ دوره است که اصفهان سکوی قهرمانی مسابقات را از آن خود کرده است.

وی پیرامون برگزاری مسابقات آسیایی تصریح کرد: آخرین دوره مسابقات کشوری سال گذشته در اصفهان برگزار شد و به نوعی انتخابی تیم ملی به شمار می‌رفت؛ برای حضور در مسابقات آسیایی نیز در انتظار کسب مجوز از شورای برون مرزی هستیم.

ملکی بیان کرد: در ابتدای اسفندماه مسابقات آسیایی را به میزبانی کشور مالزی خواهیم داشت؛ می‌توان گفت ۴۰ درصد از اعضای تیم‌ملی در استایل هنرهای فردی، فوکیا و شوریکن از بازیکنان استان اصفهان هستند.

وی ادامه داد: مسابقات کشوری در استایل هنرهای فردی بهمن ماه برگزار خواهد شد و اگر همکاری اداره کل ورزش‌وجوانان و هیئت‌های مربوطه به خوبی باشد امیدوار هستیم میزبانی این رقابت‌ها را برای چهارمین بار در اختیار اصفهان قرار دهیم.

ملکی خاطرنشان کرد: رشته نینجوتسو نینجا زیر نظر فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی است و در اصفهان نیز با همکاری رئیس هیئت توانستیم بهترین عملکرد را ارائه دهیم.

کد خبر 689513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.