دیدار وزرای خارجه ایران و امارات در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با شیخ عبدالله بن زائد وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در حاشیه هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در محل نمایندگی امارات در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با شیخ عبدالله بن زائد وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در محل نمایندگی امارات در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی گرم طرف اماراتی در سفر اخیرش به امارات و نیز گفتگوهای بسیار خوب انجام شده گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فی‌مابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

وی با اظهار خرسندی از حجم بالای تبادل تجاری میان دو کشور و با اشاره به تأکید مشترک در دیدار با شیخ محمد بن زائد رئیس امارات برای دستیابی به سقف بالاتری از روابط تجاری، بر لزوم تمهید برگزاری دور بعدی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات نیز از آمادگی کشورش جهت برگزاری اجلاس بعدی کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد و گفت منتظر نهایی شدن تاریخ پیشنهادی هستیم.

وی همچنین بر ضرورت امضای موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با هدف کمک به افزایش تجارت میان دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 689487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.