شبکه فاضلاب شهری آستارا باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود

وزیر کشور گفت: آستارا یک شهر بندری و مرزی، دروازه ورود به قفقاز و منطقه‌ای ویژه برای صادرات کشور است؛ بنابراین باید مشکلات این شهر در تمام حوزه‌ها از جمله تکمیل شبکه فاضلاب، جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی شهر هرچه سریع‌تر رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی شامگاه - پنجشنبه سی‌ام شهریورماه- در جلسه ستاد مدیریت بحران آستارا اظهار کرد: پیش بینی‌های نشان دهنده این است که پاییز امسال بارش نزولات جوی ۷۰ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود، کمتر کسی پیش بینی بینی می‌کرد، در کمتر از یک روز ۲۷۰ میلی متر باران در آستارا ببارد، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید به منظور مقابله با چنین بحران‌هایی آماده باشند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مردم گلایه داشتند لایروبی نشدن رودخانه‌ها است، که به سرعت باید انجام شود و موانع و درختانی که در مسیر آب قرار دارد نیز جمع آوری و رفع شود.

وزیر کشور با بیان اینکه علت‌های وقوع سیل با چنین خسارت‌هایی که در آستارا به بار آورده است باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد، تصریح کرد: حجم بارش باران در آستارا کم سابقه بوده اما آب از مسیر رودخانه به دریا به راحتی طی می‌شود بنابراین نباید چنین سیلابی اتفاق می‌افتاد و باعث ریزش پل سیبلی می‌شد.

وحیدی تاکید کرد: پل‌های مسیرهای اصلی از اهمیت ویژه برخوردار است و باید آسیب شناسی شود و این اتفاقات برای سایر پل‌ها با حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مسئولان باید با استفاده از پروژکتور به صورت تمام وقت و شبانه روزی پل جدید سیبلی را احداث کنند تا مشکل ترافیک و تردد در محور رشت - آستارا رفع شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: به گفته مسئولان در روستاها برخی از منازل مسکونی مردم به صورت غیرمجاز در حریم رودخانه احداث شده است، اما برخی ساکنان روستا تاکید داشتند که اینگونه نیست، در هر حال مردم آسیب دیده‌اند، پیش از اینکه اتفاق ناگواری بیافتد، باید طی زمانبندی مشخص چاره‌ای اندیشیده شود تا خانه‌ها هرگز در حریم رودخانه‌ها احداث نشود.

وحیدی با تاکید بر اینکه آب بندهای کشاورزی باید به سرعت بازسازی و ترمیم شود، افزود: کشاورزانی زمین‌ها و باغات کیوی آنها دچار آب‌گرفتگی و خسارت شده باید توسط جهاد کشاورزی بررسی شود و در صورت لزوم با کمک منابع طبیعی زمین در اختیار کشاورزان قرار گیرد و خسارت باغات آن‌ها جبران شود.

وی گفت: آستارا یک شهر بندری و مرزی، دروازه ورود به قفقاز و منطقه‌ای ویژه برای صادرات کشور است، بنابراین باید مشکلات این شهر در تمام حوزه‌ها ازجمله تکمیل شبکه فاضلاب و جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی هر چه سریع‌تر رفع شود.

کد خبر 689429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.