برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان ایران و جیبوتی

در پی دیدار وزرای خارجه دو کشور ایران و جیبوتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری جیبوتی در راستای منافع و آرمان‌های دو ملت خود تصمیم گرفتند روابط دیپلماتیک خود را از سرگیری نمایند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه ‎جیبوتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ‎نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

در پی دیدار وزرای دو کشور در روز پنجشنبه بیست و یکم سپتامبر ۲۰۲۳ در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری جیبوتی در راستای منافع و آرمان‌های دو ملت خود تصمیم گرفتند روابط دیپلماتیک خود را از سرگیری نمایند.

امیرعبداللهیان در این دیدار که در فضایی بسیار دوستانه برگزار شد، اطهار کرد: ما در روابط ایران و جیبوتی همواره در سال‌های طولانی گذشته شاهد تحولات بسیار خوبی بودیم و موضوعات مختلفی را برای همکاری‌ها در اختیار داریم.

وزیر خارجه ‎جیبوتی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: با ‎ایران در گذشته همواره روابط خوب و سازنده‌ای داشتیم و آمادگی کامل داریم که این روابط سازنده و حسنه بر مبنای ظرفیت‌های خوب دو کشور تقویت شود.

کد خبر 689413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.