احیای مراتب اخلاقی از رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد است

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: پسوند اسلامی وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، پسوندی است که در واقع پیشران اسلامی سازی و حرکت در چهارچوب آرمان‌های امامین انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر بسطامی نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی عصر امروز _پنج شنبه سی ام شهریورماه_ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امیدوارم این سفر برای ایلام دستاوردهایی در بر داشته باشد و اعتبارات خاصی به دستگاه‌های فرهنگی استان اختصاص یابد.

وی افزود: مهران، مشهدِ شهیدان شاهدی است که امروز مردمانش را در اربعین می‌بینید که با تمام وجود پای کار هستند و از زوار سیدالشهدا (ع) با تمام وجود استقبال می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کجای تاریخ سراغ دارید که کوچه پس کوچه‌های یک شهر، میزبانِ صادقِ زوار امام حسین (ع) باشند که مردم مهران این را به تصویر کشیدند.

وی افزود: پسوند اسلامی وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، پسوندی است که در واقع پیشران اسلامی سازی و حرکت در چهارچوب آرمان‌های امامین انقلاب، مشی رسول مکرم اسلام (ص)، مشی امیرالمومنین (ع) و مشی فلسفه عاشورای امام حسین (ع) است.

بسطامی در ادامه عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احیای مراتب اخلاقی و امر به معروف است و دشمن وقتی یک چهره فرهنگی مانند وزیر فرهنگ را تحریم می‌کند یعنی آنها بیشتر از ما شما را می‌شناسند.

وی ادامه داد: اینکه دشمن بیاید در استان ایلام یک سردار جوان دوران دیده مثل سردار شاکرمی را تحریم می‌کند آنها بیشتر از ما آنها را می‌شناسند.

بسطامی با اشاره به تبیین شخصیت برخی افراد در موضوعات فرهنگی معنوی، گفت: آنهایی که سابقه بسیاری در ترویج موضوعات اخلاقی و فرهنگی دارند توقع ما از آنها بیشتر خواهد بود و برای مثال شخصی مثل آیت الله حیدری ایلامی، آمربه معروف نبود؛ عالم به مکارم اخلاقی بود و اگر گفت بروید جبهه از خودش شروع کرد.

وی با بیان اینکه ما اهل مهرانیم، اظهار کرد: مهران محل ذبح درختان سر به فلک کشیده است و محل شهیدان شاهدی است که امروز مردمانش را در اربعین می‌بینید که با تمام وجود پای کار هستند.

دبیر فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر در اربعین نقش مردم مهران، امام جمعه مهران، فرماندار مهران را نادیده بگیرید، قطعاً تاریخ اربعین و انقلاب ابتر خواهد بود؛ کجای تاریخ سراغ دارید که کوچه پس کوچه‌های شهر میزبان صادق زوار امام حسین باشند، بیش از یکماه زندگی مردم مهران شبیه زمان جنگ شد؛ اینها باید به تصویر کشیده شود.

بسطامی اضافه کرد: متولیان فرهنگی برای عملیاتی کردن فرمان حضرت آقا در خصوص زنده نگه داشتن شهدای زمین فوتبال چوار چه اقداماتی انجام دادند؟. حداقل فرمان امام و رهبرمان را انجام دهیم.

وی یادآوری کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ اینکه بگویند سازمان‌ها مجاز هستند یک درصد هزینه‌های خود را به موضوعات فرهنگی اختصاص بدهند، توهین به ساحت مقدس کار فرهنگی مخصوصاً برای استان ایلام است.

این نماینده مجلس گفت: امیدوارم در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قضیه اربعین، قضیه محرومیت‌های استان ایلام، مسئله جنگ، رسانه‌ها، کار فرهنگی در استان ایلام، نقطه عطفی در تاریخ حضور یک مسئول فرهنگی به نام فرهنگی با تزریق اعتبارات لازم رقم بخورد.

کد خبر 689411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.