رئیس جمهور عزتمندانه از اسلام و حریم قرآن دفاع کرد

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: رئیس جمهور ایران عزتمندانه از حریم اسلام و قرآن دفاع کرد و مایه افتخار برای همه ما است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سبحان حسنی عصر امروز _پنج شنبه سی ام شهریورماه_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: امروز در شرایطی گرد هم آمده‌ایم که رئیس جمهور ما در سازمان ملل با جهانیان گفتگو کردند.

وی اظهار کرد: اقدام رئیس جمهور در بالابردن قرآن کریم در آمریکا، دفاع از حریم قرآن و اسلام بود و این باعث افتخار و مباهات است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام افزود: مردم استان ایلام مردمی فرهنگ دوست و در خط نظام و انقلاب هستند و بالا بودن مشارکت سیاسی آنان در انتخابات‌های مختلف نشان از تیزبینی، هوشیاری و حضور آنان در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: مردم ایلام جنسشان از جنس مقاومت و سختی‌ها است، از جنس تسلیم ناپذیری است و این را در تاریخ این سرزمین به صورت عینی و عملی و در تنگناها نشان داده‌اند که نمونه آن دفاع مقدس و مقاومت مردم ایلام در عرصه‌های مختلف علی رغم جمعیت کم و با حفاظت از طولانی‌ترین مرز مشترک با کشور عراق در میان استان‌های هم مرز با این کشور است.

محمد سبحان حسنی یادآور شد: روزگاری این مردم هم فرزندانشان در جبهه و هم خانواده‌هایشان در پشت جبهه حمایت و پشتیبانی می‌کردند و امکانات مورد نیاز برای رزمندگان را مهیا می‌کردنن؛ زنان در خانه‌های خود نان تنوری می‌پختند و عشایر غیور با سلاح‌هایی که در اختیار داشتند به دفاع از نظام پرداخته و فرزندان شهید خود را تقدیم این آب و خاک کردند.

وی در ادامه گفت: بالابودن مشارکت سیاسی مردم استان ایلام در انتخاب‌های مختلف نشان از تیزبینی و هوشیاری و حضور در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی دارد به نحوی که استان ایلام همواره جزو استان‌های اول تا سوم در مشارکت سیاسی بوده که نمونه آن در همین انتخابات ریاست جمهوری که منجر به انتخاب رئیسی شد، استان ایلام جزو استان‌های با مشارکت بالا بود.

معاون سیاسی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: چسبندگی و ارادت مردمان این منطقه به انقلاب اسلامی، ولایت، اسلام و به اهل بیت اثبات شده است و این مردم شایسته خدمتگزاری هستند.

وی اشاره کرد: امروز خوشبختانه در استان ایلام نماینده عالی دولت و تیم منتسب دولت در اجرای سیاست‌ها و گفتمان دولت در حال تلاش و خدمتگزاری به مردم هستند و علی رغم تنگناهایی که در کشور است تلاش برای خدمتگزاری ادامه دارد.

حسنی بیان کرد: یکی از رخدادهای مهم استان ما اربعین است که به عنوان یک حرکت عظیم در جهان اسلام خودنمایی می‌کند و ایلام به عنوان دروازه اول ورود زائرین به عراق مفتخر به میزبانی از خیل زائرین سیدالشهدا (ع) است زیرا این مردم هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و امسال رضایتمندی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته را شاهد بودیم و از این جهت خدای متعال را شاکریم.

وی در پایان با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل یادآور شد: در این روزها هم خوشحالیم که دولت آقای رئیسی که دولت عزتمندان است یک‌بار دیگر در سازمان ملل مایه فخر جهان اسلام شدند و با بلند کردن قرآن در فضای سازمان ملل نشان دادند که قرآن حیات بخش انسان‌ها است و جمهوری اسلامی و رئیس جمهور ایران عزتمندانه از اسلام و حریم قرآن دفاع کردند که مایه افتخار برای همه ماست.

کد خبر 689390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.