رئیس جمهور: این بار صدای ملت ایران از همه سال‌ها رساتر بود

رئیس جمهور با بیان اینکه در سفر به نیویورک مواضع جمهوری اسلامی ایران را در راستای تامین منافع و ارزش‌ها تبیین کردیم، افزود: این بار صدای ملت ایران از همه سال‌ها رساتر بود.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه پس از بازگشت از سفر سه روزه به نیویورک، در فرودگاه مهرآباد تصریح کرد: این بار صدای ملت ایران از همه سال‌ها رساتر بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه رسانه‌ها تصویر واقعی از ایران نشان دهند، ادامه داد: در جریان سفر به نیویورک با پیگیری‌های خوب وزارت میراث فرهنگی و وزارت خارجه، ۳۵۰۶ لوح مصادره شده توسط آمریکا بعد از ۸۵ سال که جزو میراث ارزشمند ملت ایران است، به کشور بازگشت.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: این الواح ۸۵ سال است که در اختیار مرکز شرق شناسی دانشگاه شیکاگو در آمریکا است. دانشمندانی که بر روی این الواح بیش از ۱۰ سال مطالعه کردند ایرانی‌ها بودند.

رئیس جمهور گفت: ۳۵۰۰ لوح را با خود به کشور بازگزداندیم و بقیه این الواح نیز به زودی بازمی‌گردد.

آیت الله رئیسی افزود: در سفر به نیویورک مواضع جمهوری اسلامی ایران را در راستای تامین منافع و ارزش‌ها تبیین کردیم و همچنین در این سفر ۲۰ جلسه نشست و ارتباط با نخبگان و سیاسیون داشتیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه حضور در نشست سازمان ملل زمینه‌ای برای ارتباطات و تبین مواضع است، تصریح کرد: در این نشست و جلساتی که داشتیم دو موضوع مهم یک تبیین مواضع ایران و دو تامین منافع و ارزش‌ها را در نظر داشتیم.

آیت الله رئیسی گفت: آنها که به ارزش‌ها توجه نمی‌کنند خود را در جهت حفظ منافع دیگران قرار می‌دهند.

رئیس با بیان اینکه بنای جمهوری اسلامی ایران همکاری با همه کشورها است، افزود: در نشست با نخبگان و اصحاب رسانه احساس کردیم تصویری که از ایران ارائه می‌دهند واقعی نیست. وظیفه رسانه‌ها و مسئولین است که تصویر واقعی کشور را به آن‌ها ارائه دهند تا آن‌ها دچار اشتتباه محاسباتی نشوند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: ریشه تصمیم‌گیری‌های غلط در غرب نسبت به کشورمان را اشتباهات محاسباتی آنها در تصویرهایی که از ما دریافت می‌کنند می‌دانیم.

رئیس جمهور گفت: آمادگی جمهوری‌اسلامی را برای کار با کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی اعلام کردیم. ۲۰ نشست و جلسه داشتیم و در این جلسات تلاش کردیم آنچه از مواضع ایران است را تبیین کنیم.

آیت الله افزود: محور جلسات ما توجه به ارتباطات تجاری و اقتصادی و برنامه آتی جمهوری اسلامی برای این ارتباطات بود. آمادگی جمهوری‌اسلامی را برای کار با کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی اعلام کردیم.

کد خبر 689381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.