سیاره عطارد در بیشترین کشیدگی غربی قرار می‌گیرد

سیاره عطارد جمعه -سی‌ویکم شهریورماه- به بزرگ‌ترین جدایی خود از خورشید خواهد رسید و در قدر منفی ۰.۵ به شدت می‌درخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیاره عطارد جمعه -سی‌ویکم شهریورماه- به بزرگ‌ترین جدایی خود از خورشید خواهد رسید و در قدر منفی ۰.۵ به شدت می‌درخشد. این پدیده از اصفهان به راحتی قابل مشاهده است، زمانی که هنگام طلوع خورشید به ارتفاع ۱۷ درجه بالای افق می‌رسد. از آنجایی که سیاره عطارد را می‌توان فقط در گرگ و میش مشاهده کرد، یافتن آن در حالی که در فاز هلالی نازک قرار دارد دشوار است. بنابراین مشاهده آن در روزهای پس از رسیدن به بالاترین نقطه خود در آسمان، بسیار آسان‌تر از روزهای قبل خواهد بود.

عطارد در دوگانگی

سیاره عطارد جمعه -سی‌ویکم شهریورماه- در ظهور صبحگاهی خود به فاز دوگانگی خود می‌رسد و در قدر منفی ۰.۵ به شدت می‌درخشد. مشاهده این پدیده دشوار نخواهد بود و رصد آن زمانی که به ارتفاع ۱۷ درجه بالای افق می‌رسد امکان‌پذیر است.

ماه در ربع اول

جمعه -سی‌ویکم شهریور- ماه به ربع اول می‌رسد، در آسمان غروب قابل مشاهده است و نیمه شب نیز غروب می‌کند. این پدیده از اصفهان ساعت ۱۳:۱۱ تا ساعت ۲۲:۳۷ قابل مشاهده است. در این زمان ماه در مرحله‌ای از چرخه ماهانه خود قرار دارد که تقریباً نیمه روشن به نظر می‌رسد. ماه هر ۲۹.۵ روز یک بار به دور زمین می‌چرخد و در فازهای ماه نو، ربع اول، ماه کامل و ربع آخر قرار می‌گیرد.

همانطور که ماه در این چرخه پیش می‌رود در زمان‌های مختلف روز قابل مشاهده است. به طوری که در ربع اول زمانی که هنگام غروب خورشید در ارتفاعات آسمان پدیدار می‌شود سپس قبل از اینکه به سمت افق فرو برود، در نیمه شب غروب می‌کند. در روزهای بعد، ماه هر روز دیرتر غروب می‌کند و در بیشتر ساعات شب قابل مشاهده خواهد بود. تا زمانی که ماه به فاز کامل برسد و در بیشتر ساعات شب قابل مشاهده باشد، حوالی غروب خورشید طلوع می‌کند و حوالی سحر نیز غروب می‌کند.

کد خبر 689374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.