ریاض، پیشگام جهانی در توسعه شهری هوشمند

عربستان سعودی از انعقاد قراردادی برای طراحی و اجرای یک پلت‌فرم شهر هوشمند به منظور بهینه‌سازی منطقه تجاری ریاض خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عربستان سعودی قراردادی برای طراحی، ساخت و اجرای یک پلت‌فرم شهر هوشمند به‌منظور توسعه شهری ریاض امضا کرده است که هوش مصنوعی و قابلیت‌های تجزیه و تحلیل آن را با فناوری‌ها و زیرساخت‌های دیجیتال منطقه تجاری ملک عبدالله این شهر، به‌عنوان یکی از پایدارترین مناطق تجاری جهان، ادغام می‌کند.

این توافق‌نامه طی برگزاری میزگردی با عنوان «امنیت، هوشمندی و پایداری: آینده شهرهای هوشمند» به امضا رسید و هدف آن ایجاد محیط شهری با کیفیت بالا و سبک زندگی سالم برای مشاغل، ساکنان و بازدیدکنندگان ریاض مطابق با برنامه کیفیت زندگی ۲۰۳۰ عربستان سعودی، همچنین افزایش زیست‌پذیری و رقابت در شهرهای پادشاهی است.

ریاض، پیشگام جهانی در توسعه شهری هوشمند

پلت‌فرم شهر هوشمند برای بهینه‌سازی منطقه تجاری ریاض

بر اساس قرارداد جدید، طیف وسیعی از خدمات از جمله پلت‌فرم شهر هوشمند ارائه خواهد شد که با طیف وسیعی از سیستم‌ها و فناوری‌ها سازگار است و امور حاکمیتی، داده‌های بزرگ، مدیریت داده‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌های توصیفی، آینده‌نگرانه و تجویزی را پوشش می‌دهد.

موارد استفاده مرتبط با هوش مصنوعی این پلت‌فرم نیز شامل تجزیه‌وتحلیل‌های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی رسانه‌های اجتماعی، همچنین تطبیق و به‌اشتراک‌گذاری داده‌های متنی در حوزه‌های مختلف از تأمین آب گرفته تا آگاهی از وضعیت ترافیک و بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌های اداری-تجاری خواهد بود.

پلت‌فرم یادشده قرار است در مسیر تبدیل شدن ریاض به یک شهر «شناختی» مورد استفاده قرار گیرد، یک دوقلوی دیجیتال نیز در آن وجود خواهد داشت تا معماران و مهندسان را قادر سازد به‌منظور بهینه‌سازی طراحی ساختمان‌ها، داده‌های بلادرنگ را تجزیه‌وتحلیل کنند.

قرارداد منعقد شده همچنین شامل ارائه طیف وسیعی از خدمات یکپارچه‌سازی سیستم‌های دیجیتال اصلی شهر می‌شود و به کمک کارشناسان و متخصصان فعال در زمینه یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و سایر موارد استفاده جدید، اکوسیستم شرکت‌های همکار در اجرای طرح را با یکدیگر هماهنگ می‌کند.

ریاض، پیشگام جهانی در توسعه شهری هوشمند

موج فزاینده شهرنشینی در سراسر جهان قرار است بازاری ۵۱۷ میلیارد دلاری برای راه‌حل‌های شهر هوشمند با نرخ رشد سالانه ۲۵ درصد را نشان دهد، این واقعیت در تعیین اهداف منطقه تجاری شهر ریاض به‌منظور ایجاد یک مرکز مناسب برای آینده نقش چشمگیری دارد و عربستان با انعقاد قرارداد یادشده گام مهمی در مسیر تحقق این اهداف برداشته است که انگیزه مدیران شهری ریاض را برای تبدیل شدن به یک پیشگام جهانی در زمینه توسعه شهری هوشمند تقویت خواهد کرد.

این امر با جمع‌آوری داده‌ها، استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه‌وتحلیل داده‌های به‌دست‌آمده برای ارائه بینش عمیق‌تر به کاربران به‌عنوان مبنایی برای موارد استفاده جدید، جریان‌های درآمد و خدمات نوآورانه برای جمعیت شهر انجام می‌شود و عملیات شهری را بهینه یعنی بهتر، سریع‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

کد خبر 689339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.