مراقب کلاهبرداری سایبری به بهانه جشن عاطفه‌ها باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری از احساسات شهروندان در قالب کمک به دانش‌آموزان نیازمند با ترفند شرکت در جشن عاطفه‌ها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجرمان سایبری در ایام و مناسبت‌های مختلف نظیر بازگشایی مدارس و برگزاری جشن عاطفه‌ها با انتشار پیام و تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی شهروندان را دعوت به شرکت در پویش جمع‌آوری کمک‌های نقدی و از این طریق از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: شهروندان مراقب باشند که تنها به سایت‌های رسمی و تأیید شده مراجعه و وجوه خود را تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کنند و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبه‌رو می‌شوند که امکان پرداخت وجه به صورت آنلاین وجود دارد، در حالی که بیشتر این لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای فرصت‌طلب در این ایام با شگردهای خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال سوءاستفاده از شهروندان هستند، به گونه‌ای که برخی کلاهبرداران با ارائه شماره حساب و جمع کردن حتی مبالغ اندک از شهروندان، از آنها کلاهبرداری می‌کنند، شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 689306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.