دستورالعمل استفاده از بتن پاک در ایالت نیویورک صادر شد

به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از استفاده از بتن ساختمانی، دستورالعمل تهیه بتن پاک در ایالات نیویورک صادر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ایالت نیویورک اولین دستورالعمل تهیه و تولید بتن ساختمانی پاک را صادر کرده‌اند. این قانون از محدودیت انتشار کربن ناشی از تولید بتن مورد استفاده در پروژه‌های ساختمانی حمایت می‌کند و بر پایداری زیست‌محیطی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تاکید می‌کند. دستورالعمل استفاده از بتن پاک گام مهمی در تبدیل نیویورک به ایالتی پایدارتر و دوستدار محیط زیست است. کربن انتشار یافته ناشی از چرخه تولید بتن، به همه مراحل مربوط به استفاده از بتن از جمله استخراج مواد خام، حمل‌ونقل تا نصب و دفع آن اشاره دارد.

داده‌های مربوط به اثرات زیست محیطی چرخه عمر مواد ساختمانی یا محصول از طریق گزارشی به نام اعلامیه محصول زیست محیطی (EPD) در دسترس است و امکان مقایسه اثرات زیست‌محیطی در مخلوط‌های بتن را فراهم می‌کند. دستورالعمل تهیه بتن پاک در نیویورک اولین دستوری است که محدودیت‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای را در همه پروژه‌های دولتی اجرا می‌کند.

از تاریخ اول ژانویه سال ۲۰۲۵ میلادی، باید برای همه مخلوط‌های بتن مورد استفاده در پروژه‌های ساخت‌وساز دولتی واجد شرایط، اعلامیه محصول زیست محیطی (EPD) ارائه شود تا نشان دهد اثرات زیست محیطی آن‌ها کمتر از محدودیت‌های تعیین شده توسط ایالات نیویورک است. EPD آژانس‌های دولتی و دیگر ذی‌نفعان را قادر می‌سازد تا انتخاب‌های آگاهانه‌تری در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اتخاذ کنند. دولت در تلاش است به تولیدکنندگان بتن ساختمانی کمک لازم برای برآورده کردن الزامات EPD مربوط به دستور بتن پاک را ارائه دهد.

دستورالعمل خرید بتن پاک برای قراردادهای آژانس دولتی بیش از یک میلیارد دلار که از بیش از ۵۰ یارد مکعب بتن استفاده می‌کند، یا قراردادهای وزارت حمل‌ونقل با بیش از سه میلیون دلار که از حداقل ۲۰۰ یارد مکعب بتن استفاده می‌کند، اعمال می‌شود. این دستورالعمل برای پروژه‌های اضطراری یا پروژه‌هایی که به بتن با مقاومت بالا نیاز دارند، اعمال نمی‌شود.

https://www.smartcitiesworld.net/climate-action/new-york-state-clean-concrete-mandate-for-agencies-9379

کد خبر 689292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.