اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش بر اساس مجموع نمره کل نهایی داوطلبان معرفی شده واجد شرایط با وزن امتیاز آزمون‌های کتبی و امتیاز ارزیابی تکمیلی و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش صورت گرفته و اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بامداد امروز نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگاری ابتدایی و آموزگاری استثنایی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد، داوطلبان می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی Sanjesh.org نسبت به قبولی خود در این آزمون مطلع شوند.

اعلام نتایج نهایی آزمون بر اساس مجموع نمره کل نهایی داوطلبان معرفی شده واجد شرایط با وزن امتیاز آزمون‌های کتبی و امتیاز ارزیابی تکمیلی و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش انجام شده است.

علی صدر، سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، از اعلام اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ خبر داد، اظهار کرد: نتایج نهایی این آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده است و متقاضیان چنانچه در ردیف قبول‌شدگان نهایی قرار گرفته‌اند به منظور طی سایر مراحل استخدام مطابق مفاد اطلاعیه منتشر شده اقدام نمایند.

وی افزود: داوطلبانی که در ردیف قبول‌شدگان نهایی در این مرحله از آزمون قرار نگرفته‌اند و نسبت به قبول نشدن خود در آموزش و پرورش معترض هستند پس از ۴۸ ساعت از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به درگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ارزیابی شده خود مراجعه کنند تا نحوه ثبت اعتراض از طریق سامانه اعتراض به ارزیابی تکمیلی آموزگاران اطلاع حاصل کنند.

سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه مطابق دفترچه آزمون مشاغل دبیری و هنرآموز افرادی که در آزمون آموزگار ابتدایی شرکت کرده‌اند در صورت دارا بودن شرایط می‌توانستند در آزمون دبیری و هنرآموز نیز شرکت کنند، گفت: پذیرفته نهایی آزمون آموزگار ابتدایی چنانچه در ردیف معرفی‌شدگان چند برابر آزمون دبیری و هنرآموز قرار گیرند از فرایند استخدام آزمون دبیری و هنرآموز حذف خواهند شد و استخدام آنها تنها برای آموزگار ابتدایی صورت خواهد گرفت، اما در صورت نداشتن تمایل می‌توانند انصراف قطعی (با ثبت رسمی در دفترخانه اسناد رسمی) خود را از آزمون آموزگار ابتدایی تحویل اداره کل آموزش و پرورش سهمیه خدمتی کنند در این صورت قبولی آنها در آزمون آموزگار ابتدایی «کان لم یکن» تلقی خواهد شد و می‌توانند فرایند آزمون دبیری و هنرآموز را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: اعلام نتایج نهایی آزمون بر اساس مجموع نمره کل نهایی داوطلبان معرفی شده واجد شرایط با وزن امتیاز آزمون‌های کتبی و امتیاز ارزیابی تکمیلی و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش صورت گرفته است. متقاضیان به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه منتشر شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ را به دقت مطالعه کنند.

نحوه انصراف و اعتراض از آزمون آموزگاری برای آزمون دبیری

داوطلبانی که قبول نشده‌اند نیز می‌توانند تا ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج (بامداد جمعه) با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ارزیابی شده خود، از نحوه ثبت اعتراض از طریق سامانه اعتراض مطلع شوند، اما مهلت ثبت اعتراض در سامانه مذکور ۲۰ روز پس از زمان اعلام نتایج آزمون است و با اتمام این مهلت اعتراضات بررسی نمی‌شوند.

اعتراض به نتایج آزمون فقط با ثبت اعتراض در سامانه اعتراض به ارزیابی تکمیلی آزمون آموزگاری بررسی می‌شود، از این رو داوطلبان معترض از مراجعه و پیگیری حضوری به ادارات کل آموزش و پرورش استان و یا هسته‌های گزینش استان یا ستاد وزارت آموزش و پرورش خودداری کنند.

نتایج اعتراض نیز حداکثر تا ۴۵ روز پس از اتمام مهلت ثبت اعتراض از طریق درگاه اطلاع رسانی رسیدگی به اعتراضات اعلام می‌شود.

چه مدارکی برای ثبت نام در دوره مهارت آموزی و تشکیل پرونده استخدامی لازم است؟

از آنجا که شرکت کنندگان در آزمون آموزگاری، در صورت واجد شرایط بودن می‌توانستند در آزمون دبیری وزارت آموزش و پرورش نیز شرکت کنند، اگر پذیرفته شدگان نهایی آزمون آموزگاری در ردیف معرفی‌شدگان چند برابر آزمون دبیری قرار بگیرند، از فرایند استخدام آزمون دبیری و هنرآموز حذف شده و استخدام آنها تنها برای آموزگاری انجام می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، دوره مهارت آموزی قبول شدگان آزمون آموزگاری، همزمان با انجام سایر مراحل استخدام از سوی مجری دوره یعنی دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود و داوطلبان باید چهار روز پس از اعلام نتایج برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام و شرکت در دوره مهارت آموزی به سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.sru.ac.ir مراجعه کنند، همچنین بخشی از هزینه‌های دوره یک ساله مهارت‌آموزی بر عهده داوطلب است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در دوره مهارت آموزی از طریق دانشگاه فرهنگیان و مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده استخدامی از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی اعلام می‌شود، اما به طور کلی اصل و تصویر مدارک سجلی و هویتی داوطلب اعم از کارت ملی، شناسنامه و شناسنامه فرزندان، اصل و تصویر مدارک تحصیلی اعم از گواهینامه موقت یا دانشنامه، اصل کارنامه نتایج نهایی آزمون، اصل و تصویر مدارک مربوط به ایثارگری، اصل و تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم نیاز است.

این آزمون تکمیل ظرفیت دارد؟

در صورت لزوم برای جذب از طریق تکمیل ظرفیت و نیز در صورت اخذ مجوزهای لازم برای پر کردن ظرفیت‌های خالی مانده، مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون از طریق درگاه سازمان سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود. امسال نحوه جذب آموزگار متفاوت بود و به مصاحبه شفاهی صرف اکتفا نشد. چهار ابزار مصاحبه، ارائه شفاهی، ایفای نقش و مطالعه موردی و بحث گروهی برای ارزیابی داوطلبان در نظر گرفته شد و ارزیابان صلاحیت و شایستگی تمامی داوطلبان فراخوانده شده را با سنجه‌های مشخصی در مرحله ارزیابی تکمیلی احراز کردند.

در حالی حدود ۶۰ هزار نفر برای ارزیابی تکمیلی و جذب ۲۸ هزار آموزگار فراخوانده شدند که در نهایت پس از انجام ارزیابی تکمیلی داوطلبان بیش از ۱۱ هزار شغل محل در کل کشور برای زنان و مردان خالی ماند و باید گفت تنها برای حدود ۱۷ هزار شغل محل رقابت جدی وجود داشت.

همچنین بنا بر اعلام مسئولان، بیش از ۲ هزار ردیف شغل محل برای مردان نیز در تهران خالی مانده که یکی از علل آن بیشتر بودن آموزگار خانم در رشته‌های مرتبط با شغل آموزگاری و کمبود دانش آموخته آقا در این رشته‌ها است.

کد خبر 689265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.