امنیت غذایی استان کردستان در گرو حفاظت از منابع آبی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: امنیت غذایی و اجتماعی استان کردستان در گرو حفاظت و صیانت از منابع آبی، بویژه آب‌های زیرزمینی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد با اشاره به تبیین اهمیت صیانت از منابع آبی استان کردستان، اظهار کرد: در مدیریت منابع آبی موارد متعددی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد که صیانت از آب‌های استان بویژه آب‌های زیرزمینی و مدیریت توأمان آب و برق با استفاده از نصب کنتورهای برق، برای کنترل برداشت از چاه‌های کشاورزی از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه قوانین بالادستی کشور، مسیر و تکلیف ما را به عنوان متولیان آب در جهت توزیع عادلانه آب مشخص کرده است. افزود: امروز چه مدیران و کارشناسانی که در صنعت آب مشغول به کار هستند و چه سایر بخش‌های جامعه به اهمیت حفظ و حراست از منابع آبی پی‌برده و به آن اذعان دارند، چرا که امنیت غذایی و امنیت اجتماعی استان در گرو حفظ و حراست از منابع آبی بویژه آب‌های زیرزمینی است و رعایت نکردن الگوی مصرف و عدم صرفه‌جویی از سوی ذینفعان و آحاد جامعه، تبعات غیرقابل جبرانی را برای این منابع و نسل آینده به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان ادامه داد: همه به این باور رسیده‌ایم گام‌هایی که تا کنون برای صیانت از آب برداشته‌ایم کافی نبوده است، چرا که همراهی و همدلی مردم می‌تواند تنها نقطه قوت این هدف باشد، از این‌رو این موضوع در دستور کار ویژه و فوری این شرکت قرار گرفته است.

وی یکی از دلایل به تأخیر افتادن اجرایی شدنِ کامل برنامه صیانت از آب در سال‌های گذشته را فقدان تطابق کامل بین بخش آب و برق دانست و گفت: با پیگیری و تأکیدات ویژه مقام عالی وزارت، خوشبختانه در حال حاضر بخش برق کشور در یک هماهنگی و آمادگی کامل، صنعت آب را در مدیریت و حفاظت از منابع آبی، همراهی می‌کند.

آریانژاد یکی از الزامات اجرای طرح تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی را نصب کنتورهای هوشمند به صورت جهشی دانست و افزود: ممکن است گاهی به دلیل محدودیت منابع مالی، ناآگاهی کشاورزان و ذینفعان از مزایای نصب کنتور هوشمند و وضعیت و شرایط جغرافیایی استان، روند نصب این کنتورها با سهولت انجام نشده باشد که با درایت و هوشمندی کارشناسان این شرکت طی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی مختلف، وضعیت را برای مخاطبان تشریح و امروز شاهد همراهی خوب مردم هستیم و اعتقاد و باور این شرکت بر آن است که گاهی رفتار آمرانه و برخورد از بالا به پایین ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای قانون توزیع عادلانه آب مجموعه این شرکت تلاش می‌کند تا در کنار صیانت و حفاظت از منابع آب‌های استان کردستان، در جهت توسعه بخش کشاورزی و صنعت و حمایت از تولید بیشترین تعامل و همراهی را با کشاورزان و ذینفعان استان داشته باشد.

کد خبر 689260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.